سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نگهداری تجهیزات لازم برای بازسازی تئاترشهر در انبار وزارتخانه ارشاد خبرداد.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تئاترشهر، یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین مکان‌های تئاتری در تهران است، مکانی که هر انسان برای اولین بار، جذب معماری و جذب زیبایی آن می‌شود و اکثر ایرانیان از آن، خاطرات و لحظات ناب و به یاد ماندنی دارند.

مکانی که نشان دهنده قدرت فرهنگی و هنری کشور ما است و تمام جشن‌های بزرگ و شاد برای مردم ایران در آن برگزار می‌شود و البته چشمه جوشان که تنها برای تبادل فرهنگ و هنر و عقاید و ارزش‌‎های انسانی می‌جوشد.

اما اگر این ستون فرهنگی کشور فرو بریزد چه می شود؟ تکیه گاه هنری و انسانی مردم اگر تخریب شود، چه می‌شود؟ مکان باستانی و تاریخی تئاترشهر، متاسفانه در حال تخریب شدن و از دست رفتن بود که بلاخره مسئولان و عوامل تئاترشهر به فکر افتادند و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه ریزی و بودجه و مهندسان حرفه‌ای در حال مرمت و بازسازی این چهره تاریخی دست به کار شدند و تلاش می‌کنند که هرچه زودتر این صندوقچه خاطرات مردم را به آن‌ها به بهترین شکل تحویل بدهند.

پیمان شریعتی مدیر تئاتر شهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بازسازی و مرمت تئاترشهر گفت: بخشی از بازسازی تئاترشهر، در سال گذشته انجام شده است ولی تکمیل نشده و بخش‌های بیشتر آن باقی مانده است. ما پیش از عید طی جلساتی که با دوستان وزارت ارشاد و معاون محترم وزیر داشته ایم، اولویت ها تعیین شد و به همین منظور برای آن‌ها بودجه‌ای مصوب گردید که هنوز در حال تکمیل و نهایی شدن است.ما در حوزه معماری تلاش می‌کنیم تا این پروژه را هرچه زودتر به اتمام برسانیم.

همچنین مسعود معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت معماری تئاترشهر، گفت: ما یک بودجه‌ای تعیین کرده ایم که اگر این اعتبار تعیین شود ما کار بازسازی را شروع خواهیم کرد. هرچند که؛ ما 4 سالن پایین، برق اضطراری و تعویض سیستم‌های برودتی در سال گذشته انجام شده است و ما در حال حاضر، دو میلیارد تومان تجهیزات تخصصی برای سالن اصلی خریده ایم که در انباری خود وزارت خانه قرار دارد.

ما برای این بازسازی، از مشاوران به نام هم کمک گرفته‌ایم و تنها منتظر اعتبار هستیم که به دستمان برسد و تمام تئاترشهر را بازسازی کنیم. بخش مهم و اصلی تئاترشهر، بخش ماشینری صحنه که البته یک بخش ضروری و مهم است و من فکر می‌کنم که ما بتوانیم 3 ماهه سالن اصلی را بروز کنیم.

وی در خصوص مناسب بودن میزان بودجه بازسازی تئاترشهر اظهار داشت: هرساله یک بودجه تعمیراتی وجود دارد و سال گذشته ما با آن بودجه بخش پایین تئاترشهر را تعمیر کردیم و بسیار هم مناسب بود و توانستیم تمام بدهی‌های تئاترشهر را بپردازیم و دیگر بدهی نداشته باشیم.

اگر اعتبار لازم و تکمیلی ما را از سازمان برنامه و بودجه بدهند، بازسازی کلی ما ظرف 3 الی4 ماه تکمیل می‌شود و ما برای فجر امسال هم با امکانات بهتر و پیشرفته تر آماده خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار