تیم ملی والیبال بانوان زیر 23 سال ایران، مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا را با عنوان هشتمی به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا در شرایطی امروز به پایان رسید، كه تیم ملی بانوان ایران همان مقام هشتم دوره قبل را تكرار كرد و موفق به حتی یك پله صعود هم نشد.

دختران زیر 23 سال والیبال ایران كه قرار بود 20 اردیبهشت ماه راهی تایلند شود تا در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا كند، تمریناتش را از بهمن ماه سال قبل  آغاز كرد.
 
سیما صدیقی از سوی فدراسیون والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد. این مربی جوان كه در لیگ امسال هدایت تیم پارسه را بر عهده داشت، تیمش در میانه‌های فصل به دلیل مشكلات مالی كناره‌گیری كرده بود.

سیما صدیقی پیش از آغاز اردو در بهمن ماه سال قبل 25 بازیكن را به اردوی تیم ملی فراخواند و این تیم از 5 تا 11 بهمن ماه در كمپ تیم‌های ملی بانوان، زیر نظر كادر فنی خود تمرین كرد. پس از آن چند مرحله اردو برگزار شد و هر بار چند بازیكن از تیم خط زده شدند و در نهایت 12 بازیكن از سوی سیما صدیقی انتخاب شدند.

نگین شیرتری، شقایق شفیع، مونا آشفته، فرناز ساعی، فاطمه امینی، تهمینه درگذنی، زهرا شیری، مهتا یحیی پور، فاطمه سلگی، هاله متقیان، آیتک سلامت و منا رمضانی 12 بازیكنی بودند كه قرار بود تیم ملی زیر 23 سال ایران در نبرد آسیایی امیدهای بانوان را همراهی كنند. 

تیم ملی امید ایران 5 مرحله اردو را برای آماده‌سازی حضور در رقابت‌های آسیایی پشت سر گذاشت. اواخر فروردین ماه سال 96 تیم ملی امید ایران به منظور آمادگی بیشتر راهی اسلوونی شد و اردویی تداركاتی به مدت 10 روز را در این كشور برگزار كرد.
 
دختران والیبال ایران بامداد 19 اردیبهشت ماه تهران را به مقصد تایلند ترك كردند تا در دومین دوره مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا كه قرار بود از 23 تا 31 اردیبهشت در این كشور برگزار شود ، حاضر شوند.

 
درجا زدن دختران در آسیا / وقتي فدراسيون نايب رييس بانوان ندارد! 
 
** آغاز خوب در مرحله گروهی و داستان شكست‌های پياپی

دختران ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های مالزی و نیوزلند هم گروه بودند و پس از استراحت در روز نخست این مسابقات، 2 پیروزی مقابل تیم‌های نیوزلند و مالزی كسب كردند. آغاز خوب دختران ایران نوید موفقیت بزرگی را در این تیم می‌داد.

تیم ملی ایران با كسب این 2 پیروزی به عنوان تیم نخست گروه D راهی مرحله یك هشتم نهایی مسابقات شد. مرحله‌ای كه باید با تیم ملی امید ویتنام روبه‌رو می‌شد. دختران ایران در این دیدار مغلوب ویتنام شدند تا در مرحله بعد حریف تیم قدرتمند ژاپن شوند.

شكست تیم ملی ایران مقابل ویتنام آغاز نوارهای شكست این تیم بود. تیم ملی امیدهای ژاپن به راحتی شاگردان صدیقی را مغلوب كرد. با وجود این دو شكست تیم ملی زیر 23 سال ایران در صورت پیروزی مقابل حریف بعدی خود یعنی تیم چین تایپه امكان حضور در جمع 4 تیم برتر را پیدا می‌كرد، اما دختران والیبال ایران مقابل چین تایپه هم تن به شكست دادند و این موقعیت هم از دست رفت.

حریف بعدی تیم ملی ایران تیم هنگ‌كنگ بود. دیداری كه تیم برنده آن راهی نبرد پنجم و ششمی و تیم بازنده آن به دیدار هفتم، هشتمی می‌رفت. شاگردان سیما صدیقی در دیدار با هنگ كنگ هم به پیروزی نرسیدند و راهی دیدار هفتم، هشتمی شدند.

آخرین شكست دختران زیر 23 سال آسیا هم در دیدار با تیم ملی مالزی رقم خورد. همان تیم مالزی كه در مرحله گروهی مغلوب ایران شده بود توانست تیم دختران ایران را از رسیدن به عنوان هفتمی هم محروم كند.  
 
درجا زدن دختران در آسیا / وقتي فدراسيون نايب رييس بانوان ندارد! 
 
** زنگ خطر به صدا در آمد!

تیم زیر 23 سال بانوان ایران بعد از برگزاری 5 مرحله اردو و چندین و چند ماه تمرین پیاپی و در شرایطی كه فدراسیون والیبال مدعی رشد و پیشرفت بخش بانوانش هم بود؛ با مقامی مسابقات را به پایان رساند كه در دوره قبلی هم همان عنوان را كسب كرده بود. این ناكامی در شرایطی در كارنامه والیبال بانوان ایران رقم خورد كه پیش‌بینی می‌شد دختران ایران به مقامی بهتر دست پیدا كنند.

والیبال بانوان ایران سال گذشته شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بودیم. ارتقا رتبه چند پله‌ای دختران ایران در جام باشگاه‌های آسیا و پس از آن موفقیت نسبی در مسابقات جام كنفدراسیون‌‌ها، این امید را در دل بانوان والیبال ایران زنده كرده بود.  

سال جدید اما از همان ابتدا با اخبار خوبی در بخش بانوان همراه نبود. بلاتكلیفی مایدا چیچیچ سرمربی اسلوونیایی تیم ملی و استعفای زهره میرسپاسی، نایب رئیس بانوان فدراسیون اخبار نگران‌كننده‌ای بود كه به نظر می‌رسید لطمات آن به زودی مشهود شود.
 
**فدراسیون و کادر فنی پاسخگو باشند

حالا درجا زدن دختران ایران در آسیا آن هم در شرایطی كه به نسبت دور قبل تیم ملی از امكانات بهتری و بیشتری بهره‌مند بود، زنگ خطری برای فدراسیون والیبال است. وقتی جواب اهالی فدراسیون به استعفای نایب رئیسی كه كم قدم‌های مثبت برای والیبال بانوان برنداشته بود، این است كه فعلا نیازی به نایب رئیس نداریم! نباید انتظاری بیشتر داشت.  

فدارسیون والیبال كه هزینه كرد و تیم ملی زیر 23 سال دختران را راهی اردویی 10 روزه و برون‌مرزی كرد، از برگزاری اردو دنبال چه اهدافی بود؟ مگر غیر از این است تیم آماده‌تر اعزام شود و در نهایت نتیجه بهتری كسب كند؟
 
 درجا زدن دختران در آسیا / وقتي فدراسيون نايب رييس بانوان ندارد!

به راستی مشكل اصلی تیم ملی بانوان ایران برای كسب نتیجه بهتر و صعود حداقل یك پله نسبت به دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا، چه بود؟ این سوالی است كه ابتدا فدراسیونی كه نایب رئیس بانوان ندارد باید پاسخگوی آن باشد و پس از آن كادر فنی كه این تیم را در تایلند هدایت و رهبری می‌كرد.

دختران والیبال ایران در ماه‌های پیش رو 2 تورنمنت مهم را پیش رو دارند. اول مسابقات جام باشگاه‌های آسیا كه تیم بانك سرمایه باید در آن حضور پیدا كند و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا كه بزرگسالان ما باید به آن اعزام شوند. تیمی كه هنوز مشخص نیست سرمربی خارجی خود را دوباره روی نیمكت خواهد دید یا خیر؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
در 4سال اینده هم ادامه دارد
آخرین اخبار