۲۴ مهندس وزارت انرژی و آب که در جریان سال‌های گذشته از طریق برنامه peace برای تکمیل دوره کارشناسی و دکترا به ژاپن اعزام شده بودند، پس از طی موفقانه دوره تحصیلی به افغانستان بازگشتند.

بازگشت متخصصین وزارت انرژی و آب افغانستان بعد از تکمیل دوره ماستری از ژاپنبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از میان ۴۸ مهندس وزارت انرژی و آب که برای تکمیل دوره تحصیلی و کسب مدرک کارشناسی و دکترا به ژاپن اعزام شده بودند ۲۴ نفر آنها با کسب دکترا و کارشناسی و تکمیل دوره تحصیل به افغانستان بازگشتند.

تعدادی از این مهندسان که در بخش آب دوره تحصیلی – تحقیقی کارشناسی را سپری کرده بودند امروز باحضور مقام وزارت، معاونان و روسای بخش آب وزارت انرژی و آب، تحقیقات، تجربیات و یافته‌های علمیشان را ارائه کردند.

پرزنتیشن های مهندسان و متخصصین که به تازگی از کشور ژاپن برگشته اند، در بخش های اهمیت آب های زیر زمینی، آب های فرامرزی، حقوق آب، پالیسی سازی و سیاست گذاری آب، جلوگیری از ضایعات آب و انکشاف زیر بناهای آبیاری، بند سازی و موارد دیگر مربوط به آب، به اعضای جلسه ارایه شدند.

شایان ذکر است وزارت انرژی و آب مصمم است از تجربیات و اندوخته های علمی این متخصصین در بخش آب کشور استفاده کرده و برای ظرفیت سازی کارمندان داخلی این وزارت نیز راهکارهای عملی را در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.