دومین همایش ملی گیاهان دارویی دیم ایران به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

مسئول اجرایی همایش ملی گیاهان دارویی دیم در دانشگاه ارومیه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: باتوجه به وجود اراضی دیمی فراوان در آذربایجان غربی وبهره وری پایین از آنها با برگزاری این همایش سعی در ترغیب کشاورزان به کاشت گیاهان دارویی در این اراضی واز این طریق افزایش در آمد زایی برای آنها داریم.

دکتر امیر رحیمی افزود:دومین همایش ملی گیاهان دارویی دیم ایران در راستای گسترش کشت گیاهان دارویی در شرایط دیم، کاهش مصرف آب آبیاری برای تولید گیاهان دارویی و اشتغالزایی در مناطق دیم خیز کشور تیرماه امسال در دانشگاه ارومیه برگزاری می شود.

به گفته وی گونه های گیاهی دارویی مناسب کشت دیم، مکان یابی مناطق مناسب دیم کاری گیاهان دارویی در ایران، کاربرد دانش بومی در کشت دیم گیاهان دارویی، اهمیت به نژادی و به زراعی در موفقیت کشت دیم گیاهان دارویی، روش های نوین در دیم کاری گیاهان دارویی، بذر و نهال گواهی شده گیاهان دارویی، آفات- بیماری ها و علف های هرز گیاهان دارویی در شرایط دیم، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهان دارویی در شرایط دیم، تنش های محیطی همراه در شرایط کشت دیم و...از محورهای این همایش هستند. .

دکتر رحیمی یاد آور شد: تاکنون 30 مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وی از تمدید مهلت ارسال  مقالات به دبیر خانه این همایش خبرداد وافزود:علاقمندان تا 15 خرداد ماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس آذربایجان غربی، ارومیه، کیلومتر 11 جاده سرو، دانشگاه ارومیه، دانشکده کشاورزی ارسال کنند.

این همایش 20 و21 تیر ماه سال جاری در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.