تیم ملی تیراندازی در نخستین حضورش در بازی های کشور های اسلامی با کسب 12 مدال رنگارنگ بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت.

درخشش تیراندازان در نخستین حضورشان در بازی های اسلامی
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین دوره  بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی آذربایجان برگزار شد و کاروان ورزشی ایران با حضور 255 ورزشکار در این دور از رقابت ها شرکت کرد.

تیم ملی تیراندازی که نخستین حضورش در بازی های همبستگی کشور های اسلامی را تجربه کرد بیشترین مدال را کسب کرد و با 12 مدال رنگارنگ این دور از رقابت ها را به پایان رساند.

تیم ملی تیراندازی ایران با شرکت 12 تیرانداز در 2 رشته تفنگ و تپانچه به چهارمین دوره بازی های همبستگی کشور های اسلامی باکو اعزام شد درخشش قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

در روز نخست این بازی ها تیراندازان کشورمان در رشته تفنگ بادی 10 متر بانوان در خط آتش قرار گرفتند و نرجس امام قلی نژاد که مدتی از روز های اوجش دور شده بود و مدال نقره بازی های آسیایی را در کارنامه دارد موفق به کسب مدال طلا شد و نخستین مدال کاروان ایران را کسب کرد همچنین الهه احمدی که سابقه حضور در 2 دروه فینال المپیک را دارد مدال نقره این رقابت ها را ار آن خود کرد.

در تفنگ بادی مردان نیز پوریا نوروزیان که از شانس کسب مدال در این رشته بود در جایگاه چهارم قرار گرفت و حسین باقری دیگر تیراندازی این رشته با عنوان ششمی به کارش پایان داد.
در بخش میکس تیمی که فدراسیون جهانی تیراندازی برای نخستین بار امسال این مسابقات را به رشته تیراندازی اضافه کرد تیم کشورمان نمایش خیره کننده ای داشت به طوری که  هردو تیم میکس ایران  راهی فینال شدند اما یک تیم تیراندازی با ترکیب نجمه خدمتی و پوریا نوروزیان به مدال نقره دست پیدا کرد ودیگر تیم ایرانی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در رشته میکس تپانچه هم دو تیم کشورمان راهی فینال شدند و برای مدال برنز با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان و وحید گل خندان به مدال برنز دست یافت.

در رشته تپانچه 25 متر بانوان 3 تیرانداز ایرانی به فینال را پیدا کردند که هانیه رستمیان موفق به کسب مدال نقره شد. 

رشته تپانچه 50 مردان بازی های همبستگی اسلامی با رکورد شکنی تیرانداز کشور مان همراه بود که وحید گل خندان با ثبت امتیاز 562 رکورد برون مرزی را جا به جا کرد که پیش ازاین در اختیار محمد احمدی دیگر تیرانداز کشورمان بود.

وی با اینکه امتیاز قابل توجهی در تپانچه به دست آورد اما در فینال این مسابقات موفق به کسب مدال نشد و با عنوان ششمی به کارش پایان داد و محمد احمدی در این درشته به مدال برنز دست یافت.

رشته سه وضعیت این رقابت خها با درخشش تیراندازان کشورمان همراه بود و بانوان تیرانداز با امتیازاتی که کسب کردند موفق به حضور در فینال این مسابقات شدند و مدال های طلا ،نقره و برنز رابه خود اختصاص دادند. نجمه خدمتی ،الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ برسکوهای اول تا سوم قرا گرفتند.

در سه وضعیت مردان نیز پوریا نورویان و حسین باقری به مدال های طلا و نقره دست یافتند.

در آخرین روز مسابقات تیراندازی بازی های اسلامی با مدال آوری تیراندازان کشور مان همراه بود و در تپانچه بادی بانوان دو تیرانداز ایران به فینال راه یافتند که گلنوش سبقت الهی تیرانداز المپیکی مدال طلا کسب کرد.

براین اساس پرونده تیم ملی تیراندازی در نخستین حضور بازی های همبستگی اسلامی  با 4 مدال طلا ،4 نقره و 4 برنز بسته شد و از رشته های پرمدال کاروان ایران در این دور از بازی های اسلامی بود.

لازم به ذکر است؛هرچند تیراندزان کشورمان در بازی های همبستگی کشور های اسلامی موفق به کسب 12 مدال شدند اما باید این را در نظر داشت که این رقابت در سطح کشورهای اسلامی بود و تیراندازان چندان مطرحی در این بازی ها حضور ندارند ونباید با مسابقات جهانی قابل مقایسه کرد.

امیر حسین صولت مربی تیم تیراندازی درباره کیفیت بازی های کشور های اسلامی و عملکرد تیراندازان کشورمان تصریح کرد:مسابقات تیراندازی بازی های اسلامی در سطح بسیار بالایی برگزار شدو در حد مساباقت جهانی بود چون بیشتر تیراندازان المپیکی در این رقابت ها شرکت کردند و برخی تیراندزان رکوردهای بالایی به ثبت رساندند.

وی افزود:کشورهای اسلامی تیراندزان با کیفیتی دارد و وحتی امسال در المپیک ریو نماینده داشتند و اکثر رقبای ما که در مسابقات جهانی شرکت می کنند در بازی های اسلامی نیز با دیگر تیراندازان به رقابت پرداختند.کشور هایی همچون عربستان،قطر،عمان و امارات از جمله تیم هایی هستند ورزشکاران سطح بالایی دارند و در مسابقات جهانی رتبه های خوبی کسب می کنند.

مربی تیم ملی تپانچه در ادامه افزود:در بازی های اسلامی چون تنها کشور های اسلامی شرکت می کنند نمی توان آن را از نظر کیفی در سطح پایینی دانست چون در برخی رشته ها این کشور ها بهترین ورزشکاران را در اختیار دارند بنابراین کسب 12 مدال تیراندازان در این دور از رقابت ها جای تقدیر دارد چراکه سطح این بازی ها فراتر از حد انتظار بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار