برخی فروشندگان افزایش قیمت کالا‌های خود را به افزایش نرخ سکه و دلار ربط می‌دهند، اما ‏مردم می‌پرسند قیمت برخی اجناس مثل گوجه و سیب زمینی چه ارتباطی با دلار دارد که برخی از وضعیت موجو سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها با افزایش دلار و بی ثباتی بازار، قیمت برخی اجناس که هیچ ربطی به دلار نیز ندارند رو به افزایش است.
این روز‌ها وضعیت بازار شهر جم به نوعی است که اقشار ضعیف جامعه قدرت خریدشان کاهش یافته برای تهیه کالای اساسی خود با مشکلاتی روبرو شده اند.

مهدی مرادی یکی از شهروندان جمی می‌گوید: مواردی همچون سیب زمینی و گوجه هیچ ربطی به دلار ندارند، اما شاهد افزایش قیمت هستیم به طوری که از برخی میوه‌ها هم گران‌تر شده‌اند!

قیمت گوجه روز گذشته در جم کیلویی ۹ هزار تومان بود و متاسفانه در این میان نظارت‌ها در بازار و برخورد با مغازه داران متخلف به درستی انجام نمی‌شود.
حسن رحیمی دیگر شهروند جمی می‌گوید: رب گوجه فرنگی در برخی از مغازه‌ها به قیمت ۱۹ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که روی آن قیمت زده شده ۷ هزار تومان!

وی افزود: چرا مسئولین و نهاد‌های مربوطه نظارت کافی را ندارند؟ در شرایط کنونی کشور این سوء استفاده‌ها به ضرر جامعه است و سبب می‌شود افراد فقیر روز به روز فقیرتر شوند.

محسن محمدی که ساکن یکی از روستا‌های جم می‌گوید: قیمت میوه در بازار جم به شدت افزایش یافته و روز به روز گران‌تر می‌شود؟ معلوم نیست آیا قیمت دلار ربطی به سیب و انواع میوه‌های داخلی دارد یا خیر؟ امیدواریم با متخلفان برخورد جدی و قاطع شود، مسئولان باید نظارت خود را بر هزینه‌های سرسام آور مواد غذایی و میوه بیشتر کنند

 با توجه به سکونت کارکنان نفت و گاز در شهرستان جم، بازار این شهر رونق خوبی دارد، اما گرانی اجناس و میوه و تره بار فشار زیادی را به اقشار ضعیف وارد کرده است.

البته نبود اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان یکی از عواملی است که سبب گرانی بیش از حد اجناس شده است.

نظارت اداره تعزیرات حکومتی بی‌شک نقش مهمی در کنترل قیمت‌های کالا‌ها دارد و با گران فروشان نیز مبارزه می‌کند، عده‌ای از فعالان سیاسی و اجتماعی جم استقرار این اداره را به عنوان حلقه مفقوه مبارزه با گران فروشی می‌دانند.

بالا بودن قیمت برخی اجناس و مقایسه همین کالا‌ها با شهر‌های همجوار، صدای مردم را در آورده و حتی ساکنان نفت و گاز و پتروشیمی در جم نیز به این افزایش قیمت‌ها متعرض هستند.

برخورد جدی با مخدوش‌کنندگان قیمت درج شده روی کالا‌ها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم با تایید گرانفروشی‌ها در جم اظهار داشت: طی روز‌های گذشته مردم از برخی مغازه داران در خصوص گرانی برخی اجناس و کالا‌ها شکایت کرده‌اند و ما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

اکبر حسینی افزود: با مخدوش کنندگان قیمت درج شده روی کالا‌ها و گرانفروشی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: گرانفروشی‌ها را با دقت رصد خواهیم کرد و متخلفان بدانند که برخورد جدی انجام خواهد شد، در خصوص این موضوع روز‌های گذشته نیز اطلاع رسانی کرده بودیم و مردم بدانند نظارت در بازار به خوبی انجام می‌شود و اهالی شهرستان می‌توانند هرگونه گرانفروشی را به اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان گزارش دهند.

پایش مستمر بازار‌های جم

رئیس اتاق اصناف جم گفت: بازار شهرستان به صورت مستمر پایش می‌شود و نظارت‌ها با جدیت در حال انجام است.

علی خطیببیان کرد: مخدوش کردن قیمت درج شده و گران‌فروشی تخلف است و هیچ یک از واحد‌های صنفی حق ندارد بیش از نرخ درج شده، کالای خود را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: پرونده‌های مختلفین در خصوص تخلفات بازار تشکیل شده و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 در وضعیت کنونی کشور، عده‌ای قصد سوءاستفاده دارند که می‌طلبد مسئوولان با جدیت با متخلفان برخورد قاطع کنند.

منبع فارس

انتهای پیام/ف

برچسب ها: تعزیرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.