بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بعد از دیدار مقابل لهستان به اظهار نظراتی درباره این دیدار دوستانه پرداختند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال مردان ایران در روزهای پایانی اردوی تدارکاتی خود پیش از مسابقات لیگ جهانی 2017، در کشور لهستان دیداری دوستانه را با این تیم برگزار کرد.

شاگردان کولاکوویچ در این دیدار که بازی خداحافظی لیبرو تیم لهستان نیز به شمار می‌رفت با حساب 3 بر صفر تن به شکست داد. 

بازیکنان و سرمربی تیم ملی والیبال بعد از این دیدار اظهاراتی داشتند که در زیر می‌خوانید:

**کلاکوویچ: غفور آماده نبود/ باید هوشمندانه‌تر بازی کنیم

لیگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از بازی دوستانه مقابل لهستان، گفت: قبل از هرچیز باید بگویم که برای من یک افتخار است که اینجا هستم. این بازی ها احترام بزرگ به فدراسیون والیبال ایران است. زیرا این فقط یک مسابقه نبود  بلکه یک جشن بزرگ بود.

وی ادامه داد: امروز در اوایل تمام ست‌ها با تمرکز بازی کردیم اما در ادامه به ویژه در دریافت،  تمرکزمان را از دست دادیم. اگر می‌توانستیم توپ را کنترل کنیم، بازی را هم می‌توانستیم کنترل کنیم. برای ما مهم بود که بتوانیم با تیمی مانند لهستان بازی کنیم.تیمی که شرایط فیزیکی خوبی داشت و سرویس‌های قدرتمندانه‌ای می‌زد.

کولاکوویچ افزود: ما باید هوشمندانه‌تر بازی کنیم. البته در دقایقی از بازی با هوش بودیم اما در دقایقی دیگر نه و به همین دلیل نتیجه با شکست ما رقم خورد. از برخی قسمت‌های بازی رضایت داشتم و از برخی قسمت‌ها راضی نبودم. با این حال در مجموع از شرایط تیم رضایت دارم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به تیم لهستان گفت: به اعتقاد من این تیم از ما به خصوص در زدن سرویس برتر بود.در برخی دقایق بازی چند امتیاز پشت سر هم از دست دادیم. غفور هم کامل آماده نبود اما برای هماهنگ شدن با تیم باید به او بازی می‌دادیم؛ لهستان هم از این وضعیت استفاده کرد و برنده شد.

اظهارنظر ملی‌پوشان والیبال بعد از دیدار با لهستان/ بلندقامتان پرانگیزه برای آغاز لیگ جهانی

**دیجورجی: بازیکنانم تمرکز خوبی داشتند

فردیناندو دی جیورجی» ، سرمربی تیم ملی لهستان، پس از پیروزی شاگردانش برابر تیم ملی والیبال ایران در دیداری تدارکاتی افزود: بازی خوبی برای لهستان بود. بعد از دو هفته تمرین سخت توانستیم با قدرت وارد زمین شویم.

وی با بیان اینکه در نخستین دیدار دوستانه خود به پیروزی دست یافتیم، گفت: به یقین نقاط ضعفی داریم که باید آن‌ها را پوشش دهیم، اما در کل نمایش خوبی داشتیم و با ذهنیت خوب و قدرت بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در ارزیابی عملکرد ملی پوشان ایران گفت: تیم ایران در این بازی در دفاع خوب کار کرد. در اواسط بازی و در پوئن‌های تعیین کننده نیز تیم ایران تمرکز داشت و حتی جلو می‌افتاد.

وی دلیل اصلی برد تیم لهستان برابر ایران را اشتباهات کمتر بازیکنانش دانست و گفت: ملی‌پوشان لهستان نسبت به ایران اشتباهات فردی کمتری داشتند و فاتح این مسابقه تدارکاتی شدند.

**نظری افشار: لهستان بهتر از ما کار کرد

فرهاد نظری افشار بعد از دیدار مقابل تیم ملی لهستان گفت: این تیم نسبت به ما بهتر کار کرد. آن‌ها در دفاع و سرویس از ما برتر بودند و در نهایت هم روی حملات دقت نظر بیشتری داشتند. همین موضوع موجب برتری آن‌ها در پایان مسابقه شد.

وی ادامه داد: ما در ست سوم شرایط پیروزی را داشتیم و توانستیم در دقایق پایانی ست نتیجه را برگردانیم اما چند خطای فردی و چند بدشانسی موجب شد نتوانیم برنده شویم و نتیجه این ست را هم به لهستان واگذار کردیم.

نظری افشار در ادامه گفت: روی هم رفته اردوی خوبی برگزار شد که در آن به نقاط ضعف و قدرت خود پی بردیم. با تیم‌های خوبی دیدار دوستانه برگزار کردیم و توانستیم خود را محک بزنیم. 

وی افزود: امیدوارم که در مسابقات رسمی با انگیزه‌تر کار کنیم و بتوانیم با کسب نتایج خوب دل مردم ایران را شاد کرده و جایگاه خود در والیبال جهان را حفظ کنیم.

دریافت کننده ملی‌پوش کشورمان در پایان به وضعیت بدنی خودش اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و از انگیزه زیادی برای کمک به تیم ملی کشورم برخوردارم. برای من مهم است که بتوانم حتی به اندازه یک امتیاز برای تیم ملی ایران مفید باشم.

**امیر غفور: برای رسیدن به شرایط ایده‌آل زمان نیاز دارم

امیر غفور پس از دیدار دوستانه تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان اظهار کرد: تیم لهستان یکی از تیم‌های است که خیلی خوب سرویس می‌زند. بازیکنان در مسابقه با این تیم در شرایطی قرار گرفتند که برایشان خیلی مفید بود.

وی با بیان اینکه مقابل 11 هزار تماشاگر لهستانی با تیم ملی این کشور بازی کردیم، گفت: قرار گرفتن در چنین شرایطی و رقابت با تیم قدرتمندی همچون لهستان در کل برای تیم ملی والیبال ایران مفید است.

پشت خط زن تیم ملی والیبال تصریح کرد: جدا از نتیجه مسابقه که برای تیم ایران خوب نبود، مسابقه مقابل تیم‌های قدرتمند، میدان خوبی برای محک بازیکنان است تا به شرایط خوب و ایده‌آل برسند و در شرایط مسابقه قرار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از پنج مسابقه تدارکاتی رفته رفته بازیکنان به شرایط خوب خود برسند تا برای شروع لیگ جهانی آماده شوند.

امیر غفور درباره شرایط خودش گفت: خدا رو شکر بد نیستم، اما بعد از مصدومیت‌های پشت‌سر همی که برایم ایجاد شد، کمی زمان می‌برد تا به شرایط ایده‌آل برسم. اما تلاش خودم را می‌کنم هر چه زودتر به این شرایط برگردم.

اظهارنظر ملی‌پوشان والیبال بعد از دیدار با لهستان/ بلندقامتان پرانگیزه برای آغاز لیگ جهانی

** موسوی: در دریافت دقت لازم را نداشتیم

سید محمد موسوی درباره دیدار تدارکاتی و دوستانه ایران و لهستان گفت: آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم نشد. خوب بازی نکردیم. در یک سری مسائل خوب بودیم و واقعا تیم خوب کار کرد اما در برخی دریافت‌ها دقت لازم را نداشتیم.

وی با بیان اینکه در دیدار با لهستان تا امتیاز ۱۴ هر ست خوب بازی می کردیم، گفت: در برخی از فاکتورها در این مسابقه مشکل داشتیم و اختلاف امتیازی پس از امتیازات ۱۵ یا ۱۶ برای تیم ایران ایجاد می‌شد که قابل جبران هم نبود. بازی تدارکاتی برای همین هست و انشالله از تجربه این موارد برای بازی‌های آینده استفاده می‌کنیم.

مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران گفت: یک مقدار ترکیب تیم ایران تغییر پیدا کرده است. یک سری از بازیکنان از جمله خود من هنوز به صورت صد در صد آماده نشده‌ایم. در زمان باقیمانده تا لیگ جهانی که حدودا دو هفته است، تمام تلاشمان این خواهد بود که این مصدومیت‌ها و این آماده نبودن‌های بازیکنان برطرف شود و نکات منفی و ضعف‌های تیم که شناسائی شدند را برطرف کنیم تا انشالله در مسابقات لیگ جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماده نبودن بدن های بازیکنان ایران که در شرایط بدنسازی و کار با وزنه هستند، در عملکردشان تاثیر داشت؟ گفت: البته این شرایط برای تیم لهستان هم بوده ولی لیگ های اروپایی خیلی دیرتر از لیگ های ایران تمام می شوند و فکر می کنم حدود یک هفته یا ده روز هست که مسابقات شان تمام شده و بدنشان هنوز در شرایط مسابقه هست، ولی حدود دو ماه و شاید هم بیشتر از آخرین بازی های لیگ ایران می‌گذرد.

موسوی تاکید کرد: شرایط بازی هم کاملا با شرایط تمرین متفاوت است. به دلیل اینکه هر ساله لیگ کوتاهی داریم، نیازمند بازی تدارکاتی بیشتری هستیم و این هم یکی از بازی‌های تدارکاتی تیم ایران بود که امیدوارم برای آمادگی حضور شایسته در لیگ جهانی کمک حال تیم باشد.

اظهارنظر ملی‌پوشان والیبال بعد از دیدار با لهستان/ بلندقامتان پرانگیزه برای آغاز لیگ جهانی

گفتنی است تیم ملی والیبال کشورمان از سه هفته قبل اردویی تدارکاتی را در 3 کشور مونته نگرو، اسلوونی و لهستان پشت سر گذاشت تا خود را برای مسابقات لیگ جهانی 2017 آماده کند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
به امید روزای بهتر
آخرین اخبار