رئیس پایگاه انتقال خون کاشان گفت: شهروندان کاشانی سال گذشته پنج میلیون و 400 هزار سی سی خون اهدا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین اعتمادی  اظهار کرد: در این مدت 14 هزار نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که حدود 12هزار نفر از آن ها موفق به اهدای خون شدند.
 
وی افزود:‌ 54 درصد از این عده داوطلبانی بودند که بیش از یک بار و به صورت مستمر خون اهدا کرده اند.
 
وی با تقدیر از اهدا کنندگان خون به خصوص اهدا کنندگان مستمر، خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان به برکت حضور و مشارکت مستمر اهدا کنندگان از ذخیره مناسب خون و فرآورده های آن برخورداراست.
 
رئیس پایگاه انتقال خون کاشان با بیان این که سه درصد از اهدا کنندگان خون در شهرستان را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: 16 درصد از اهدا کنندگان خون نیز شامل افراد مجرد در این منطقه می شود.
 
به گفته وی بخشی از این خون ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی کاشان و آران و بیدگل مصرف و بقیه برای نیازمندان به مرکز استان ارسال شده است.
 
وی هم چنین تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون مردم نیکوکار و نوع دوست کاشان با مراجعه به پایگاه انتقال خون 765 هزار سی سی خون اهدا کرده اند.
اعتمادی گفت: در این مدت دو هزار و 200 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که یک هزار و 700 نفر از آن ها موفق شدند، خون اهدا کنند.
 
رئیس پایگاه انتقال خون کاشان یادآور شد: این پایگاه ماهانه بیش از دو هزار واحد خون و فرآورده های مختلف در اختیار مرکزهای درمانی شهرستانهای کاشان، آران وبیدگل و نطنز قرار می دهد.
 
وی هم چنین شاخص اهدای خون در کشور را 2 و 7 دهم درصد بیان کرد و افزود: شاخص اهدای خون در کاشان 3 درصد است.
 
وی یادآور شد: از بین واحدهای خون اهدا شده در کاشان بیشتر گروه های خونی متعلق به گروه A+ و O+ است و علاقمندان با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 60 سال و در صورت داشتن سلامتی کامل و نداشتن بیماری های قلبی و ریوی، می توانند خون اهدا کنند.
 
رئیس پایگاه انتقال خون کاشان تاکید کرد: ‌افزون برمعاینه، مصاحبه و مشاوره اهداکنندگان خون توسط پزشکان پایگاه انتقال خون، آزمایش های هیپاتیت B و C ، ایدز، سفلیس و گروه خون بر روی تمام خون ها انجام می شود.
 
اعتمادی هم چنین با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان قرار داریم از داوطلبان و اهداکنندگان خون دعوت کرد، تا پیش از فرارسیدن این ماه مبارک نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا در روند خدمت رسانی به بیماران خللی وارد نشود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.