شرکت نفت و گاز آرامکو به دنبال اجرای برنامه‌ای 10 ساله برای گسترش همکاری‌های دو جانبه با آمریکا در حوزه انرژی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "امین ناصر"، مدیر اجرایی آرامکو، اظهار داشت این شرکت نفتی به دنبال حضوری پررنگ‌تر در آمریکا تا 10 سال آینده است و قصد دارد فعالیت‌های شرکت "موتیفا" را در آمریکا توسعه دهد.

"امین ناصر" در حاشیه دیدار نمایندگان تجاری آمریکا و عربستان گفت: توسعه فعالیت‌های موتیفا برای ما بسیار اهمیت دارد. عربستان به طور جدی برنامه فعالیت تجاری این شرکت را در آمریکا دنبال می‌کند.

در جریان سفر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به ریاض تعدادی از تجار و سرمایه‌گذاران آمریکایی نیز وی را همراهی کردند. عربستان تلاش می‌کند از فرصت پیش آمده برای عقد چندین قرارداد نفتی با شرکت‌های مطرح آمریکا، به نفع خود استفاده کند.

"ناصر" درباره عملکرد شرکت موتیفا در آمریکا گفت: فعالیت موتیفا در آمریکا تا 10 سال آینده گسترش می‌یابد. سرمایه‌گذاری‌های ما در آمریکا می‌تواند به رشد و توسعه موتیفا کمک کند. بیشتر قصد داریم در دو حوزه استخراج و پتروشیمی فعالیت داشته باشیم.

موتیفا یک شرکت نفتی است که با مشارکت آرامکو و رویال داچ شل پایه‌گذاری شد. این دو شریک سعودی و هلندی تصمیم گرفتند از سه ماهه دوم 2017 به فعالیت مشترک در موتیفا خاتمه دهند و آرامکو برای این منظور باید 2.2 میلیارد دلار  بابت خرید سهم شل بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار