رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری 70 درصد دانش آموزان فارس در فعالیت های ورزشی مدارس مشارکت داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباس حاجی زاده رئیس هیات ورزش دانش آموزی فارس گفت: در سال جاری مسابقات ورزشی دانش آموزان فارس با برگزاری المپيادهای ورزشی درون مدرسه ای  و مشارکت حدود 70 درصد دانش آموز در سطح مدرسه و برگزاری مسابقات بين كلاسی در مهر ماه آغاز شد.

حاجی زاده افزود:  رويكرد و محور اصلی هیات ورزش مدارس استان فارس، ايجاد نشاط و شادابی و تحرك و پويايی در بين دانش آموزان است.
 
وی ادامه داد: در راستای اجرايی كردن اين رويكرد يكی از فعاليت های منظم و مؤثر برای دانش آموزان، برگزاری مسابقات ورزشی است چرا كه در اين فعاليت ها محور اصلی خود دانش آموز است.
 
حاجی زاده بیان کرد: بر اساس سياست های برگرفته از سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مبنی بر دانش آموز محوری و مشاركت محوری، با برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مدرسه، منطقه و شهرستان ها و استان به دنبال جذب مشاركت تمامی دانش آموزان در اين حوزه بسیار ت‍أثير گذار بوده ایم.
 
وی اظهار کرد: در ادامه این فعالیت ها دانش آموزان دوره های مختلف تحصيلی استان فارس در دو گروه دختران و پسران در  مرحله شهرستان و منطقه با هم به رقابت پرداختند که منجر به حضور تیم های برتر در مرحله استانی شد.
 
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: سی و سومین و سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی مدارس و آموزشگاه‌ های فارس از 24فروردین  96 و با مشارکت 5هزار دانش آموز آغاز وتا 16 اردیبهشت ماه 96  ادامه داشت  و در پایان تیم های برتر در هر رشته و مقطع تحصیلی  نیز برای حضور در مرحله کشوری شناخته شدند.
 
حاجی زاده گفت: این دوره از رقابت ها به صورت مدرسه قهرمان و كانون قهرمان در رشته های هندبال ، تنيس روی ميز، واليبال، بسكتبال، بدمينتون، ژیمناستیک، فوتسال، دو ومیدانی، طناب زنی، شطرنج و شنا برگزار شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار