چابهار ظرفیت ملی برای حضور در عرصه های بین المللی است.

چابهار ظرفیت ملی برای حضور در عرصه های بین المللیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار امروز متعلق به سیستان و بلوچستان نیست و در واقع یک ظرفیت ملی برای حضور در عرصه های بین المللی است.
 
عبدالرحیم کردی در جمع خبرنگاران افزود: فرصت استفاده از چابهار برای بالا بردن سهم ترانزیت و حمل و نقل در منطقه است و در آینده نزدیک هیچ بندری با بندر چابهار امکان رقابت ندارد.
 
کردی افزود: بندر چابهار نزدیک ترین مسیر به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است که می تواند ظرفیت های جدیدی را خلق کند .
 
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد جابهار، یکی از مبانی نظری ایجاد منطقه آزاد چابهار را سند توسعه محور شرق عنوان کرد و گفت: چابهار در آینده نزدیک، کنشگر اصلی اقتصادی در منطقه خواهد بود و قادر است از کانون های فعالیتی اطراف خود مانند بیرجند، زاهدان، دوغارون، ایرانشهر و قائنات بهره بگیرد .
 
به گفته وی، بندر چابهار یکی از جدی ترین کانون های فعالیت تجاری و اقتصادی در سواحل مکران به شمار می رود و حضور بیش از یکصد هیات سرمایه گذار داخلی و خارجی در 2 سال گذشته نمونه ای از امنیت کامل این منطقه است .
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد مناطق آزاد به ریل اصلی خود بازگشته اند و چابهار برای ادامه راه به تدوین راهبردهای پنج سال آینده نیاز داشت که این برنامه آماده شده و در حال اجراست .
 
وی یادآوری کرد سه مجتمع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است، تولید 10 میلیون تن فولاد در چابهار هدفگذاری شده و توسعه اقتصاد محلی با هدف اشتغال جوامع بومی و افزایش سطح رفاه خانوارها در دستور کار قرار گرفته است .
 
وی افزود: 2سرمایه گذار عملیات ثبت مجوز بانکرینک را انجام داده اند و منتظرند بندر کار خود را آغاز کند .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار