۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن‌ها درگیر هستیم

انسان‌ها در عصر حاضر به انجام برخی کار‌ها چنان عادت کرده اند که می‌توان گفت، گرفتار اعتیاد شدید به آن شده اند، این اندازه وابستگی به انجام برخی کار‌ها می‌تواند بر زندگی فرد اثر منفی گذاشته باعث نابودی زندگی او شود.

۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن درگیر هستیم
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با پیشرفت بسیاری از علوم، رشد شبکه‌های کامپیوتری و افزایش درآمد نسبی مردم در جهان، برخی پدیده‌ها و عادت‌ها به بخشی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده اند که اثرات زیان باری بر سلامت جسمی و روحی آنها دارند.

از جمله اعتیاد آورترین موارد در عصر کنونی که 90 درصد انسانها به آنها مبتلا هستند را می توانید در زیر بخوانید.

اعتیاد به تماشای فیلم و سریال‌های تلویزیونی:
همزمان با پیشرفت فناوری ساخت فیلم‌های سینمایی مهیج، استفاده از فیلمنامه‌های جذاب، گریم‌های فوق العاده بازیگران و لوکیشن‌های هیجان انگیز علاقه به تماشای این فیلم‌ها در دنیا بین هنردوستان بسیار رواج یافته است.

رقابت شدید استودیوهای فیلم و سریال سازی در کشورهای مختلف جهان سبب شده تا روزانه هزاران فیلم و سریال ساخته و روانه پرده‌های سینما یا صفحه تلویزیون خانگی شود.

مردم در عصر مدرن به جای انجام فعالیت‌های مفید مانند ورزش، شرکت در کلاس‌های آموزشی، تهیه و طبخ مواد غذایی سالم، رفتن به مسافرت و گردش به همراه دوستان و کارهایی ازاین دست بیشتر زمان فراغت خود را به تماشای انواع فیلم و سریال سپری می‌کنند و بازه زمانی زیادی را از دست می‌دهند.

همچنین ساختار قوی فیلمنامه برخی از این تولیدات باعث درگیر شدن ذهن افراد برای ساعات و روزهای طولانی شده از تمرکز آن‌ها بر روی کار اصلی آنها می‌کاهد.
 
 ۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن درگیر هستیم
 
شبکه‌های اجتماعی:
شبکه‌های اجتماعی به گفته کارشناسان به غولی بزرگ در عصر حاضر تبدیل شده و بیشتر مردم در سراسر کشورهای جهان به استفاده از آن اعتیاد پیدا کرده اند.

تنوع و گستردگی شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود تا افراد زمان زیادی از عمر خود را پای استفاده از آنها سپری کنند، بمباران انواع اطلاعات راست یا دروغ از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر روی ذهن افراد تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید به اندازه معقول و تنها برای ساعات معینی در روز باشد تا باعث آسیب دیدن زندگی شخصی و اجتماعی افراد نشود.

برخی افراد به قدری دچار اعتیاد به این شبکه‌ها می‌شوند که زندگی عادی خود را فراموش می‌کنند و صرفاً به دنبال نوشتن مطالب جدید، خواندن مطالب دیگران یا عکس گرفتن از خود و درج دربرخی از شبکه‌های اجتماعی هستند.
 
 ۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن درگیر هستیم
 
علاقه به خرید:
بازار متنوع انواع محصولات رنگ و وارنگ، عرضه انواع وسایل با برندهای مشهور به بازار رقابت، افزایش درآمد افراد و چشم و هم چشمی آن‌ها با سایرین باعث شده تااین روز‌ها عده زیادی از مردم در سراسر جهان به خرید وسایلی که به آن‌ها احتیاج ندارند بپردازند و یا یکی از تفریحات آن‌ها بازدیداز مراکز خرید و فروشگاه‌های مشهور باشد.

بسیاری از افراد وسایل جدید می‌خرند و برای جایدهی آن‌ها در منزل یا محل کار خود با مشکل مواجه هستند و به این ترتیب ظاهر بسیاری از خانه‌های امروزی به شکل انبار انواع وسایل غیر ضروری تبدیل شده است.

تب خرید پوشاک این روز‌ها در دنیا بسیاربالا است و افراد به طرز غیر قابل توجیهی انواع لباس‌ها را می‌خرند تا برای خود در اجتماع اعتبار کسب کنند، همچنین لباس‌های قدیمی خود را که مشکلی ندارند و هنوز به خوبی قابل استفاده هستند به دور می‌اندازند، زیرا آن‌ها مد نیستند.

انجام این حجم از خرید غیرضروری باعث از بین رفتن ذخیره پس انداز فرد و انبار حجم وسیعی از کالا می‌شود که ارزش خاصی ندارد، کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به اندازه و معقول خرید کنند و برروی کالاهای با ارزش سرمایه گذاری کنند تا در آینده ثروت بیشتری داشته باشند.
 
 ۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن درگیر هستیم
 
علاقه شدید به خوردن و امتحان نوشیدنی‌های جدید:
وجود انواع رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مدرن با منوهای عالی و باورنکردنی باعث شده است تا افراد در عصر حاضر به خوردن مواد غذایی علاقه شدیدی پیدا کنند، براساس تحقیقات انسان‌ها در عصر حاضر چندین برابر بیشتر از اجداد خود در قرون پیش غذا مصرف می‌کنند و خوردن بیش از حد با توجه به عدم نیازبدن به این حجم از کالری باعث چاقی، دیابت، بالا رفتن فشارخون و ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها می‌شود.

از جمله دیگر موارد اعتیاد آور می‌توان اعتیاد به سرچ مطالب در موتور سرچ گوگل، اعتیاد به مواد مخدر و استعمال سیگار را نام برد که درسالهای اخیر به شدت اوج گرفته است.

براساس تحقیقات ذهن افراد زمانی که در معرض حجم وسیعی از اطلاعات در یک بازه زمانی کوتاه قرار می‌گیرد دچار اختلال در عملکرد می‌شود، براساس پژوهش‌ها عده زیادی از افراد تن‌ها به جستجو در موتور سرچ گوگل می‌پردازند واطلاعات آن را باور می‌کنند، در صورتی که مدیران این سازمان می‌توانند برخی اطلاعات را پنهان کنندو اجازه دسترسی به بازدید کنندگان را ندهند.

کارشناسان برای داشتن یک زندگی طبیعی و سالم به افراد توصیه می‌کنند تا حد امکان از اعتیاد به وسایل الکترونیکی اجتناب کنند و در عوض از زمان خود برای ورزش، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و یادگیری موارد جدید استفاده کنند.
 
 ۴ اعتیاد که ۹۰ درصد ما با آن‌ها درگیر هستیم
 
منبع: listaka

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ابراهیم
۱۴:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اولین باره که میبینم باشگاه خبرنگاران جوان ی مطلب خیلی خیلی خوب و آینده نگارانه گذاشته....
بازم از این جنس مطالب قرار بدید مفیده
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۲:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
علاقه شدید به خوردن فقط جنبه عصبی داره.
یه اعتیاد دیگه هم هست که من درگیرش هستم و اونم بازیهای گوشی مخصوصا بازی مزرعه داری های دای که از سرتاسر دنیا معتادین زیادی برای خودش بوجود اورده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
قصه نخورید اعتیاد بیماریست خدا شفا بده 90 درصدی ها رو خخخ