در روزهای اخیر در کاخ سفید صحبت از اعزام پنج هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان آنهم باشعار نخ نمای مبارزه با تروریسم است.

افغانستان درگرداب سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر در کاخ سفید صحبت از  اعزام پنج هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان آنهم باشعار نخ نمای مبارزه با تروریسم است. این در حالی است که  باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا و برنده جایزه صلح نوبل از پایان حضور نظامی این کشور در افغانستان خبر داده بود.

با نگاهی به کارنامه شانزده سال حضور نظامی آمریکا و متحدانش در افغانستان  مسائلی همچون تشدید نا امنی و افزایش حملات تروریستی در افغانستان، گسترش فعالیت مافیای بین المللی مواد مخدر  به ویژه در استان هلمند که محل عملیات موسوم به جنگ تریاک سربازان آمریکایی است و تبدیل شدن افغانستان به عرصه رقابت آمریکا با روسیه و چین و دیگر قدرتهای منطقه ای قابل تأمل است.

آمریکا درحالی درگیر طولانی ترین جنگ تاریخ این کشور شده است که تاکنون دستاورد روشنی برای بازگشت امنیت به افغانستان و مهار تروریسم  مشاهده نمی شود و درصورت توافق آمریکا و سران ناتو در نشست پیش رو در بروکسل برای افزایش شمار نظامیان خارجی در اوضاع نابسامان افغانستان  که نتیجه مستقیم دخالتهای خارجی است تغییری حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.