مجمع جهانی اقتصاد در خاورمیانه و شمال آفریقا امروز شنبه با سخنرانی پادشاه اردن در بحرالمیت آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، امروز (شنبه) مجمع جهانی اقتصاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در منطقه بحرالمیت (دریای مُرده) این کشور افتتاح کرد.

منطقه بحر المیت در جنوب اردن عمان، پایتخت اردن، از عصر روز گذشته (جمعه)  شاهد اجرای تدابیر امنیتی شدید بوده است و نیروهای ارتش این کشور منطقه برگزاری مجمع را کاملا تحت کنترل دارند و ایست و بازرسی های نظامی متعددی در آن برپا کرده اند.

در این مجمع سران بلندمرتبه برخی کشورها از جمله فلیپ ششم، پادشاه اسپانیا، فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق، محمد عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گئورگی ایوانف، رئیس جمهور مقدونیه، هاشم تاشی، رئیس جمهور کوزوو و محمد یوسفو، رئیس جمهور نیجریه، حضور دارند.

به گفته منابع اردنی، این مجمع امسال با شعار "توانمند سازی نسل‌ها برای آینده" برگزار می شود و در آن بارزترین ابزارهای چهارمین انقلاب صنعتی در رویارویی با چالش های ژئوسیاسی و اقتصادی کنونی بررسی می شود.

مجمع جهانی اقتصاد به مدت دو روز، نشست‌های متعددی برای بررسی بهترین پیشنهادها برای مقابله با نسبت روز افزون بیکاری در خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق تکنولوژی و همچنین نحوه ملحق کردن پناهندگان در مسیر تولید برگزار می شود.

در این مجمع همچنین در خصوص نوآوری، اقتصاد مبتنی بر مشارکت همگانی، تلاش های امدادی و دیپلماتیک برای مقابله با چالش های منطقه بحث و تبادل نظر می شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار