دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: حضور باشکوه مردم ایران از هر قوم، نژاد و دینی در انتخابات روز جاری، بلوغ فکری آنان را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛یوناتن بت کلیا گفت: ملت ایران در این حماسه سیاسی با نشان دادن انسجام خود در پای صندوق های رای حضور یافتند و درس بزرگی به جهانیان دادند.
نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دنیا در برابر وحدت و همبستگی ملت ایران حیرت زده شده است، ادامه داد: ارزش مملکت از هر قومیت و زبانی بالاتر است و اگر مملکت نباشد وجود هیچ یک از قومیت ها ارزشی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ایران رنگین کمانی بی نظیر از اقوام و ادیان ابراهیمی است، افزود: قومیت های مختلف در قرن های متمادی در ایران با صلح و صفا در کنار هم زندگی کرده اند و مردمان این سرزمین از کرد و ترک گرفته تا مسیحی و زرتشتی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور باشکوهی داشته اند.
نماینده آشوریان در خانه ملت اضافه کرد: 90 در صد جمعیت اقلیت های دینی و به ویژه آشوریان همواره در تمامی انتخابات شرکت کرده اند.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان اظهار کرد: فردی که در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می شود، رئیس جمهور تمامی قومیت ها اعم از کرد و ترک، شیعه و سنی و تمامی اقوام است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.