حضور گسترده مردم ایران در اولین ساعات رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های افغانستان بازتاب داشت.

حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رای در افغانستان بازتاب داشت
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی پرمخاطب «طلوع نیوز» افغانستان امروز (جمعه) در بخش اخبار «پشتو» گفت که چهار نامزد در این انتخابات حضور دارند، اما رقابت میان حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی است.
 
این شبکه تلویزیونی همزمان با پخش این خبر تصاویری از حضور گسترده مردم تهران در پای صندوق های رای را نشان داد و گفت و گوهائی با چند رای دهنده را پخش کرد.
 
خبرگزاری «افغان ایرکا» افغانستان نیز روز جمعه گزارش داد که ایرانیان مقیم افغانستان ساعت 8 صبح امروز در شهرهای کابل، هرات، قندهار و مزارشریف مزکر استان بلخ، پای صندوق های رای رفتند و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مشارکت کردند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با داخل کشور در 102 کشور جهان و 310 شعبه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور صورت می گیرد.
 
شش نامزد مورد تائید شورای نگهبان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران پا به عرصه رقابت گذاشتند، اما در روزهای پایانی تنها «حسن روحانی»، رئیس جمهوری فعلی ایران، «سید ابراهیم رئیسی»، تولیت آستان قدس رضوی و «سیدمصطفی هاشمی طبا» و «سیدمصطفی آقامیرسلیم»، باقی ماندند و دو تن دیگر انصراف خود را اعلام کردند.
 
56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر واجد شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی خواهند بود و آخرین نظرسنجی های رسمی نشان می دهد که بیش از 70 درصد مردم ایران در این انتخابات حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار