رئیس جمهور افغانستان موفقيت گفتگوهاى صلح با حزب اسلامى را نتيجۀ نيت پاک، ارادۀ قوى خواند و اظهار اميدوارى کرد که چارچوب اين مذاکرات، باعث صلح با سایر مخالفین مسلح افغانستان شود.

توافق با حکمتیار زمینه را برای صلح با سایر مخالفان مسلح فراهم می‌کند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان موفقیت گفتگوهاى صلح با حزب اسلامى را نتیجۀ نیت پاک، اراده قوى خواند و اظهار امیدوارى کرد که چارچوب این مذاکرات، باعث صلح با سایر مخالفین مسلح افغان شود.

در خبرنامه ریاست جمهورى آمده است که محمد اشرف غنى، این سخنان را شب دیروز(پنج‌شنبه) در نشستى با بزرگان ولایت پکتیا بیان کرده است. این نشست به هدف ابراز تسلیت و همدردى به مناسبت وفات شخصیت جهادی و بزرگ قومی مرحوم «حاجی سردار احمدزی» برگزار شده است.

 اشرف غنی خطاب به بزرگان پکتیا گفت: شما سفیران صلح هستید و با تلاش‌ در راه تحقق صلح سلسلۀ کشتار، قتل‌ها، ویرانی‌ها و ناامنی ها پایان خواهد یافت.

«مولوی خالقداد» یک تن از شرکت‌کنندگان در این نشست به نمایندگی از سایرین موفقیت پروسه صلح بین الافغانی میان دولت و حزب اسلامی را به رئیس جمهور  تبریک گفت و آرزوی کرد که  مذاکرات صلح با سایر مخالفین مسلح کشور را نیز تحقق یابد.

توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامى، بعد از گفتگوهاى طولانى بین الافغانى، در ماه میزان(مهر) سال گذشته امضا شد. سه هفته پیش گلبدین حکمتیار رهبر این حزب وارد کابل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار