رئیس‌جمهور آمریکا از انتصاب مامور ویژه برای تحقیق در مورد روابط احتمالی تیم وی با روسیه انتقاد کرد.

ترامپ: انتصاب مامور ویژه برای بررسی روابط با روسیه ضربه بدی به آمریکا خواهد زد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از انتصاب یک مشاور ویژه برای بررسی ارتباط احتمالی روسیه با تیم انتخاباتی آمریکا به شدت انتقاد کرد. ترامپ گفت چنین اقدامی ضربه بدی به آمریکا خواهد زد.  

ترامپ این تحقیقات را به بزرگترین پیگرد همراه با آزار علیه سیاستمداران آمریکایی در تاریخ این کشور تشبیه کرد و اتهام ارتباط با روسیه را رد کرد.  

ترامپ که از ادامه تحقیق در مورد ارتباط احتمالی وی با روسیه به هیچ وجه راضی نیست، گفت: کل این ماجرا یک تعقیب همراه با آزار و اذیت است. به طور حتم هیچ ارتباطی میان من و تیم انتخاباتی من - البته من همیشه می توانم در مورد خودم صحبت کنم - با روسیه وجود نداشته است. فکر می کنم این اتهامات کشور را دچار تفرقه می کند و ما اکنون با توجه به این اقدام و بسیاری مسائل دیگر کشوری از هم گسسته داریم. 

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید آیا شما از جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی به هرشکل یا روشی خواستید تحقیقات در مورد مایکل فلین را متوقف کند یا از آن کناره گیری کند گفت: خیر. خیر لطفا سوال بعدی. 

تحول مهم 24 ساعت گذشته انتصاب رابرت مولر برای نظارت بر تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی با روسیه بود. مولر فردی است که به استقلال شهرت دارد. وی در دوران ریاست جمهوری جورج دابلیو بوش (جمهوری خواه) به عنوان مدیر اف بی آی انتخاب شد و باراک اوباما (دموکرات) پس از جانشینی بوش از وی خواست با وجود پایان دوران ریاست خود بر اف بی آی همچنان در این سمت باقی بماند. انتخاب مولر به عنوان فرد ناظر بر تحقیقات با حمایت شخصیت هایی از هر دو حزب بزرگ آمریکا روبرو شده است.  

لئون پانتا، سیاستمدار دموکرات و وزیر سابق دفاع آمریکا گفت: شاید بهترین اتفاقی که افتاد این بود که معاون دادستان کل آمریکا مولر را که فردی امانتدار است به عنوان نماینده ویژه در این موضوع منصوب کرد و فکر می کنم این اقدام به نوعی خیال همه را راحت کرده است. 

پل رایان، نماینده جمهوری خواه و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: فکر می کنم افراد حرفه ای در وزارت دادگستری باید کار خود را به طور مستقل، بی طرف و‌کامل انجام دهند و فکر می کنم این رایزن ویژه که رابرت مولر است، در این خصوص به آنها کمک خواهد کرد. 

برخی از منتقدان رئیس جمهور اگرچه از این انتخاب راضی بودند اما معترض بودند که اختیارات کافی به رابرت مولر داده نشده است. اما مولر دقیقا در مورد چه چیزهایی تحقیق خواهد کرد؟ حوزه تحقیق وی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. نخست نفوذ روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که شامل بررسی احتمال هک و درز اطلاعات خواهد بود؛ دوم تبانی روسیه با تیم تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شامل ارتباطات مالی این دو؛ و سوم جلوگیری از تحقیقات در مورد روسیه که به بررسی تلاش احتمالی ترامپ برای تحت فشار قرار دادن جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی برای حذف بخش های کلیدی تحقیق اختصاص خواهد داشت.  

پس از آنکه رئیس جمهور آخرین مردی را که سرگرم تحقیق در مورد این اتفاق بود برکنار کرد، اکنون با ناامیدی احساس می کند که تحقیقات در مورد روسیه ممکن است از سر گرفته شود. اما هنوز بسیاری احساس می کنند ترامپ به هر دلیلی مانند کسی که علاقمند به انجام این تحقیقات است رفتار نمی کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار