كانديداى دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورى گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است و رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست.

رئیسی: رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد ابراهيم رئيسى كانديداى دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهورى پيش از ظهر امروز با حضور در مسجد ارشاد شهر رى، راى خود را به صندوق انداخت.

وى پس از انداختن راى خود به صندوق و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت راى مردم اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است و رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست و همانطور که امام فرموده بودند "میزان رأی ملت است". 

رئيسى در ادامه افزود: در دنیا با رأی مردم قیافه می گیرند و حرف آن را می زنند در حالی که در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است.
 
وى با بیان اینکه یکی از انتخابات مهم در کشور انتخابات ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات سکاندار قوه مجریه را انتخاب می کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: چون صحبت از زندگی روزمره، وضعیت اقتصادی، سیاست،  هنر و علم و شرایطی است که کشور از نظر رشد در حوزه های مختلف می تواند داشته باشد، لذا این امر بسیار مهم است.

وی همچنین تاکید کرد: پیش بینی می‌کنم که حضور مردم در انتخابات حداکثری و بسیار خوب باشد. 
 
رئیسی در پاسخ به اين سوال  كه اگر پیروز انتخابات نباشید واکنش شما چیست،  اظهار داشت: مملکت ما کشور قانون است و برای همه جناح‌های سیاسی محوریت قانون نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود.

وى افزود : اصل این سازوکار در قانون اساسی ما اطمینان بخش است و در این سازوکار باید حق الناس و امانت داری رعایت شود، تمهیداتی هم برای جلوگیری از تخلف در نظر گرفته شده است.
 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما سازوکار رأی گیری و اعلام آرا را اطمینان بخش می دانیم، تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در حوزه اجرا و نظارت، می خواهیم از آرای مردم به عنوان امانت الهی حراست،  صیانت و پاسداری کنند.

رئيسى با اشاره به ضرورت تمكين همه از قانون  تاکید کرد: هرچه نتیجه انتخابات باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن را نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه ای که از انتخابات بیرون می آید مطابق میل یک کاندیدا نباشد،  نباید باعث به هم خوردن اصل سازوکار انتخابات شود. 
 
وی با بیان اینکه همه کاندیدا‌ها باید تسلیم نتیجه انتخابات باشند گفت:  همه کاندیدا‌ها  چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شورا‌ها بدلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و همچنین قابل پیگیری بودن تخلفات، باید تسلیم نتیجه انتخابات باشند.

این کاندیداى انتخابات ریاست جمهورى در مورد پیروزی رقبا در انتخابات نیز گفت: من به نتیجه رأی مردم احترام میگذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل احترام است.

انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.