دولت آمریکا روز گذشته هشت تن از اعضای دیوان عالی ونزوئلا را در فهرست سیاه مالی خود قرار داد.

تشدید فشار آمریکا بر دولت ونزوئلا با وضع تحریم‌ مالی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دولت آمریکا روز پنجشنبه برای تشدید فشار بر دولت ونزوئلا یک رشته تحریم‌های مالی بر ضد چند شخصیت این کشور وضع کرد این در حالی که مخالفان مادورو همچنان به تظاهرات اعتراض آمیز خود ادامه می دهند.

دولت آمریکا روز گذشته هشت تن از اعضای دیوان عالی ونزوئلا را در فهرست سیاه مالی خود قرار داد چرا که به گفته مقامات آمریکایی، این افراد با اقدامات خود که منجر به تضعیف قدرت و اختیارات پارلمان ونزوئلا شده بحران سیاسی این کشور را تشدید کرده اند.

استیو مانچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد قضات دیوان عالی ونزوئلا پیوسته با کارشکنی در دستگاه قانونگذاری ونزوئلا اوضاع بحرانی این کشور را وخیم تر کرده اند.

طبق تحریم‌هایی که آمریکا بر ضد دیوان عالی ونزوئلا وضع کرده است، دارایی های هشت عضو این نهاد قضایی از جمله رئیس آن در آمریکا مصادره خواهد شد و از این پس اجازه نخواهند داشت با اشخاص حقیقی یا حقوقی آمریکایی معامله کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته بحران سیاسی ونزوئلا را "مایه شرمساری برای بشریت " توصیف و تاکید کرد این کشور از چند دهه پیش تا کنون هیچگاه با چنین وضعی روبرو نشده است.

ترامپ خاطر نشان کرد: "گرسنگی و خشونت در ونزوئلا رواج یافته است. ما برای حل مشکل این کشور هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد."

دولت فرانسه نیز به نوبه خود خواستار توقف خشونت ها در ونزوئلا و میانجیگری سازمانهای منطقه ای و بین المللی معتبر برای حل و فصل بحران این کشور شده است.

اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته بر حمایت خود از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد. طبق بیانیه ای که وزارت امور خارجه ونزوئلا منتشر کرد پوتین در گفتگویی تلفنی بر حق مردم ونزوئلا برای تعیین سرنوشت خود در برابر نیروهای افراط گرا که از حمایت نیروهای خارجی بهره می برند، تاکید کرد و پایان دخالتهای خارجی در امور داخلی ونزوئلا را خواستار شد.

این تحولات در حالی اتفاق می افتد که احزاب و گروه‌های مخالف در ونزوئلا تاکید کرده اند به رغم خشونتهای اخیر و سرکوب معترضان که تا کنون بیش از چهل کشته بر جای گذاشته است، اعتراضات و فشارهای خود بر ضد دولت کشورشان در روزهای آینده ادامه خواهند داد. چالش‌های سیاسی پیاپی میان دولت تحت ریاست نیکلاس مادورو و پارلمانی که تحت کنترل مخالفان قرار دارد، به علاوه  مشکلات اقتصادی ناشی از سقوط بهای نفت، بحران ونزوئلا را وخیم تر کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار