نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت و وزارت بهداشت باید به موضوع ایمن سازی بیمارستان ها به طور جدی ورود پیدا کنند.

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع ساماندهی بیمارستان های نا ایمن شهر تهران، اظهار داشت: موضوع سازه های ناایمن یک موضوع کلی است که باید یک راهکار اساسی برای رفع این مشکل پیدا کنیم.

وی افزود:بیمارستان های شهر تهران برای اخذ پروانه یا صدور پایان کار به شهرداری تهران مراجعه نمی کنند، از این رو شهرداری نمی تواند به موضوع ساماندهی بیمارستان ها ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیمارستان ها بیشتر به صورت خیریه ای ساخته می شوند، گفت: بیمارستان ها برنامه ای برای فروش و مراجعه به شهرداری ندارند که همین موضوع باعث شده تا در خصوص ایمن سازی آن‌ها دچار مشکل شویم.

تندگویان با اشاره به اینکه در پرونده بیمارستان ها هیچ سابقه ای از سازه، نقشه و ایمنی نداریم،ادامه داد:برای ایمن سازی بیمارستان ها باید دولت و وزارت بهداشت به صورت اساسی به موضوع ورود کنند و همچنین باید آیین نامه هایی را ابلاغ کنند تا بیمارستان ها  برای ایمن سازی با شهرداری هماهنگ شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام بیمارستان ها باید با استانداردهای خاص پایان کار دریافت کنند، گفت: اگر موضوع فروش و نقل و انتقال هم مطرح نباشد اما باید بیمارستان ها پایان کار دریافت کنند تا این پایان کار در سیستم شهرداری ثبت شود، و از این طریق آتش نشانی بتواند برای ایمنی بیمارستان ها ورود کند.

تندگویان با بیان اینکه وزارت بهداشت استانداردهایی برای ایمنی بیمارستان ها دارد، تصریح کرد:بیمارستان ها باید استانداردهای خاص خود را کسب کنند چراکه ما در بحث ایمنی شهرسازی هیچ مدرکی از ساخت بیمارستان های شهر نداریم و بیمارستان ها را به عنوان سازه های ناایمن می شناسیم.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پی گیری شورای شهر در اخذ هزینه پایان کار بیمارستان ها، تاکید کرد:شورای شهر می تواند با امضای تفاهم نامه ای بیمارستان ها را از پرداخت بخشی از هزینه ها به عنوان خدمات عمومی شهر معاف کند چراکه مدیریت شهری به دنبال ایمنی بیمارستان ها است از این رو  موضوع را با جدیت دنبال می کند.
 
تندگویان تاکید کرد:بیمارستان ها اولین پایگاه های بحران در مواقع اضطراری هستند، از این رو ایمنی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار