معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت:با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت استان درصدد هستیم مسیر توانمندسازی مددجویان در استان اردبیل را هموارتر سازیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی ارائه مشاوره‌های شغلی به مددجویان در اردبیلاظهار داشت:در سال گذشته دو هزار و 300 نفر از مددجویان تحت حمایت از مشاوره‌های شغلی این نهاد بهره‌مند شده‌اند چرا کهیکی از اهداف مهم کمیته امداد در ارائه مشاوره شغلی به مددجویان، توانمندسازی و ارتقااعتماد به نفس آنان است تا بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به سمت کارآفرینی سوق یابند.

وی گفت: یک‌ هزار و 800 مورد از مشاوره‌های شغلی ارائه شده منجر به اجرای طرح توسط مددجویان شده و 460 مورد از مشاوره‌ها نیز سبب شده است که مددجویان به طور کامل آموزش‌های لازم را در راستای ایجاد شغل فرا بگیرند تا با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی وارد عرصه فعالیت‌های اقتصادی شوند.

نژادجواد افزود: 40 نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های مشاوره شغلی از طریق موسسات کاریابی در کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف مشغول به کار هستند که مشاوره‌های شغلی نتایج بسیار مطلوبی را برای خانواده‌های تحت حمایت و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان به همراه داشته است بر همین اساس تلاش داریم امسال با ارائه مشاوره‌های تخصصی‌تر شغل‌های جدید و دانش بنیان را در سطح منطقه به اجرا بگذاریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هشت مشاور متخصص با این نهاد همکاری دارند، تصریح کرد:در شهرستان‌ها و مناطقی که امکان به کارگیری مشاوران شغلی میسر نیست، امدادگران حوزه خودکفایی علاوه بر استعداد سنجی مددجویان می‌کوشند تا با ارائه راهنمایی‌های لازم آنان را به سمت خوداتکایی تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های شغلی به منظور بهبود کیفیت خدمات، پالایش متقاضیان اشتغال و ارائه آموزش‌های تخصصی انجام می‌شود، بیان کرد: قبل از پرداخت هرگونه تسهیلات اشتغال به مددجویان، خدمات مشاوره‌ای به آنان ارائه می‌شود تا بتوانند بر اساس توانایی و استعدادهای خود شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

نژادجواد با بیان اینکه میزان توانایی و مهارت‌های مددجویان در مشاوره‌های شغلی ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس استعداد و علاقه‌مندی خانواده‌های تحت پوشش به آنان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی با مشکلات کمتری رو به رو باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته از طریق کاریابی 370 نفر از مددجویان تحت حمایت با معرفی به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های صنعتی وارد بازار کار و تلاش شده‌اند که با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان صنعت استان درصدد هستیم مسیر توانمندسازی مددجویان را هموارتر سازیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.