یزد؛

اعتماد یکی از شاخص های مشارکت

مشارکت جمعی، همراهی و تعامل لازمه امور است و اگر مشارکت، همراهی و تعامل در کارها باشد خروجی کار به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

عفتی مدیرکل بهزیستی استان درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: گستره شورای کارشناسی در سازمان بهزیستی به سمتی رفته که امروز نمایندگان کارکنان ادارات بهزیستی شهرستان نیز در این شورا نظرات و پیشنهادات خود را ارئه کنند.

عفتی گفت: در یک ساختار نظام مند همه ما مشغول ارایه خدمت هستیم و هر کدام ما در کنار این نقش  باید بتوانیم نقش سازمانی خود را به خوبی ایفا کنیم تا هدف مجموعه اتفاق افتد.

وی افزود: هنوز این نگاه در سیستم دولتی جا نیافتاده که هر کدام از افراد در کلان سازمان نقش دارند و اگر درست ایفا نقش نکنند در عملکرد نقص ایجاد می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به  شاخص های ارزیابی ثروت در دنیا  گفت: منابع طبیعی، تکنولوژی، نیروی انسانی توانمند و سرمایه اجتماعی چهر شاخص ارزیابی ثروت در دنیا هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی به تعامل در کشور باز می گردد و هرچه تعامل و مشارکت در کشور بیشتر باشد آسیب نیز کمتر است.

عفتی با اشاره به آسیب موجود در مناطق حاشیه ای گفت: در این مناطق تعامل و مشارکت جمعی پایین است اما در محلات قدیمی که تعامل و مشارکت بالاست سطح آسیب نیز پایین است.

وی افزود: در محیط اداری نیز هر چه سرمایه اجتماعی خود را گسترش دهیم سطح آسیب کمتر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یکی از شاخص های مشارکت را اعتماد دانست و گفت:  در نظامی که اعتماد نباشد مشارکت نیز  اتفاق نمی افتد.

 عفتی ورود در جزء به جزء امور را به معنی اعتماد نداشتن به سیستم دانست و گفت: متاسفانه در دید برخی مدیران هنوز این نگاه واگذاری امور به کارکنان ایجاد نشده است و افراد به شکل وسواس گونه کارها را کنترل و انجام می دهند.

وی تشکیل دومین شورای کارشناسی بهزیستی استان یزد را برگرفته از نگاه مشارکت جمعی دانست و گفت: این شورای طی فعالیت خود نقش پررنگی در بررسی موضوعات تخصصی بهزیستی و ارائه پیشنهادات کاربردی و در نهایت تصمیم سازی داشته است.

انتهای پیام/ ی
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار