مدير شهرسازی الكترونيك و برونسپاری شهرداری اصفهان گفت: شفاف سازی، كاهش مراجعات مردمی به شهرداری و تحول در ارائه خدمات به شهروندان با انجام طرح شهرسازی الكترونيك ميسر می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحيد مهدويان با اشاره به پروژه شهرسازي الكترونيك اظهار كرد: اين پروژه سال گذشته با تصويب شوراي اسلامي شهر اصفهان و تاكيد شهردار اصفهان با چشم انداز شفاف سازي در ارائه خدمات و اطلاعات به شهروندان در حوزه شهرسازي و درآمد آغاز شد.

وي با اشاره به اهداف اين پروژه، تصريح كرد:پاسخ دقيق، شفاف و قانونمند، حذف رانت هاي اطلاعاتي و ‌ارائه خدمات به شكل مطلوب،حذف مراجعات مردمي، خودكارسازي فعاليت ها، استفاده حداكثري از بخش خصوصي در ارائه خدمات به مردم، كسب اطلاعات لازم در خصوص فرآيند صدور پروانه و اطلاع رساني كامل و گسترده تمام مصوبات، قوانين، ضوابط و طرح هاي شهر به مردم از اهداف پروژه شهرسازي الكترونيك است.

مدير شهرسازي الكترونيك و برونسپاري شهرداري اصفهانبا بيان اينكه فروردين ماه سال 95 نخستين سيستم مكانيزه در مورد اين طرح راه اندازي شد، ادامه داد: اين طرح كه از سال گذشته در 6 منطقه اجرا شد از هفته آينده تمامي 15 منطقه شهرداري اصفهان را در بر مي گيرد.

به گفته اين مدير شهرداري، بخشي از اين سيستم، اطلاعاتي را از شهر، كاربري هاي ملك، مبالغ پروانه ها، نوع ضابطه هايي كه بر ملك حاكم است، عرض گذر، ميزان عقب نشيني و كسب اطلاعات از خيابان هايي كه در آينده قرار است در شهر ساخته شود در اختيار شهروندان قرار مي دهد.

مهدويان با بيان اينكه هم اكنون اطلاعات بسيار شفاف و دقيق از شهر و محدوده آن روي سيستم بارگذاري شده است، ادامه داد: تمام طرح ها و ضوابط قديمي شهر اصفهان از سال 53 تا سال 90 به صورت فايل هاي كامپيوتري و فصل بندي شده استخراج شده و بر روي سيستم بارگذاري شده است.

وي تاكيد كرد: همچنين 5 هزار و 200 كيلومتر فضاهاي عمومي و معابر شهري با عكس برداري 360 درجه تحت عنوان سامانه شهرنما روي سيستم بارگذاري شده و امكان بازديد مجازي از شهر در هر زمان و مكان و در هر نقطه از دنيا از ديد يك عابر فراهم شده است.

مدير شهرسازي الكترونيك و برونسپاري شهرداري اصفهانگفت: هدف ما شفاف سازي در ارائه اطلاعات به شهروندان است تا بي واسطه و بدون نياز به حضور در شهرداري به راحتي بتوانند اطلاعات مورد نياز خود را كسب كنند.

وي با بيان اينكه با اين اقدام در واقع پيش خوان ارائه خدمات الكترونيك به شهروندان فراهم كرده ايم، افزود: شهروندان مي توانند با مراجعه به سايتwww.esup.isfahan.irدر اين پيشخوان خدمات ارائه شده را گرفته و اطلاعات مورد نياز خود اعم از نقشه هاي هوايي، نوع كاربري، ارتفاع، گذربندي، عقب نشيني، نوسازي، كدهاي نوسازي، ماده صد، طرح هاي بالادست،‌ قيمت ها و ... را دريافت كنند.

مهدويان تصريح كرد: با حمايت هاي فوق العاده مهدي جمالي نژاد شهردار اصفهان و ساير مديران شهرداري كه تاكيد بسياري روي شفاف سازي داشتند موفق شديم اين پروژه را هشت ماه زودتر از موعد مقرر به سرانجام برسانيم.

وي با تاكيد بر اينكه انجام اين پروژه با مخالفت هايي نيز روبرو بوده است، اضافه كرد: منافع بسياري از افراد كه در گذشته از رانت هاي مختلف استفاده مي كردند با انجام اين پروژه به خطر افتاده و اين موضوع براي ما قابل پيش بيني بود. هم اكنون بي واسطه تمام اطلاعات شهر از سال 53 تاكنون براي شهروندان روي سايت گذاشته شده و نقشه هاي مختلف به طور كامل جمع آوري شد.

مدير شهرسازي الكترونيك و برونسپاري شهرداري اصفهانگفت: حذف فيزيكي مراجعات مردمي از دستگاه هاي مختلف مانند بيمه ها، بانك ها، اداره آب و فاضلاب و ساير دستگاه هاي مختلف از ديگر اهداف اجراي اين پروژه است كه اين موضوع در كاهش ترافيك و مراجعات شهري بي دليل تاثير بسزايي دارد.

وي با بيان اينكه كار بعدي ما با تاكيد شهردار اين است كه از ابتداي خردادماه آغاز توسعه اين پروژه را در دستور كار خود قرار دهيم، ادامه داد: استفاده از قابليت هايي مانند پرداخت اينترنتي، استعلام فوري، ارتباط با دستگاه هاي ديگر و استفاده از نقشه برداران سطح شهر به جاي كارمندان شهرداري از جمله برنامه هاي توسعه اين پروژه است تا شهروندان براي هر كاري به شهرداري مراجعه نكرده و آرامش بيشتري بر زندگي آنها حاكم شود.

مهدويان تاكيد كرد: آموزش مجازي اين سيستم پيش بيني شده تا شهروندان بتوانند به راحتي از آن استفاده كنند اما بازهم در صورتي كه به هر دليلي شهروندان عزيز نتوانستند از اين برنامه استفاده كنند هم مي توانند به مهندسين ساختمان كه در سطح شهر هستند مراجعه كرده و هم از برنامه هاي آموزشي كه در اين خصوص گذاشته مي شود بهره ببرند.

وي با بيان اينكه با انجام اين پروژه وابستگي شهروندان از مراجعه حضوري به شهرداري را از بين مي بريم، گفت: شهرداري از اين پس بيشتر نقش نظارتي خواهد داشت و اشكالات را بررسي و در مورد رفع آنها اقدام خواهد كرد تا زمان كافي براي انجام رسالت هاي ديگر خود كه همانا برنامه ريزي براي شهر است داشته باشد.

مدير شهرسازي الكترونيك و برونسپاري شهرداري اصفهانبا بيان اينكه شهر الكترونيك شهري است كه بتواند خدمات را به شكل مطلوب در بستر اينترنت به مردم ارائه دهد، تصريح كرد: شهرداري با اجراي اين پروژه كه خدمتي در حوزه شهرسازي و درآمد است گوشه اي از پازل اين شهر الكترونيك و هوشمند را محقق مي سازد.

 
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.