سیمای مرکز قزوین قصه‌ی مستندی از زندگی استاد ابوالحسن محصص مستشاری را در «نیایش انگشتان جوهری» بازگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بگفته ی اکبری مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین ، این مستند با هدف معرفی شخصیت استاد ابوالحسن محصص مستشاری استاد هنرخوشویسی ایران و رئیس اسبق انجمن خوشنویسان ایران تهیه و تولید می شود.
 
اکبری افزود: در این مستند نقش استاد ابوالحسن محصص مستشاری در احیاء هنر خوشنویسی قزوین و ویژگی های اخلاقی و ناگفته های زندگی استاد از زبان نزدیکان و شاگردان وی بازگو می شود.
 
 «نیایش انگشتان جوهری» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید خجسته فر به مدت ۳۰ دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.
 
استاد ابوالحسن محصص مستشاری خوشنویس بزرگ ایران و رئیس سابق انجمن خوشنویسان کشور به سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در قزوین چشم به جهان گشود و پس از ۵۰ سال فعالیت در عرصه هنرخوشنویسی و تربیت شاگردان متعددی در این رشته، در پاییز ۱۳۸۹ چهره در نقاب خاک کشید و پیکرش در قزوین به خاک سپرده شد.

همچنین قزوین از دیرباز در عرصه هنر خوشنویسی جایگاه رفیعی داشته و بزرگانی همچون میرعماد حسنی سیفی قزوینی بنبانگذار هنر خوشنویسی در شاخه شکسته نستعلیق و عمادالکتاب قزوینی از این خطه برخاسته اند.

از سال ۸۸ تا کنون چهار دوره دوسالانه‌ی بین‌المللی خوشنویسی در قزوین برگزار شده است که در این دوسالانه‌ها قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران و پایتخت خوشنویسی سازمان منطقه‌ای «اِکو» انتخاب شد. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.