بر اساس نتایج یک نظرسنجی، مردم آمریکا معتقدند دو متحد این کشور نسبت به دیگر کشورها، واشنگتن را وادار به ورود به جنگی طولانی و پرهزینه می‌کنند.

کدام یک از متحدان آمریکا، این کشور را وارد معرکه جنگی پرهزینه می‌کنند؟!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار نوشت: نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند متحدانی که به احتمال زیاد آمریکا را وارد یک معرکه جنگ غیرضروری و پرهزینه می‌کنند، کره جنوبی و اسرائیل هستند. 

این پایگاه اینترنتی نوشت: طبق نظرسنجی انجام شده، آمریکایی ها معتقدند که اسرائیل و کره جنوبی دو متحد آمریکا هستند که احتمال وارد شدن آمریکا به معرکه جنگ غیرضروری، طولانی و پرهزینه از سوی آن‌ها بیشتر (از سایر متحدین) است. 

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 36 درصد آمریکایی ها معتقدند که کره جنوبی بیشترین احتمال درگیر کردن آمریکا در جنگ را دارد و این در حالی است که 28.5 درصد آمریکایی‌ها نیز معتقدند که اسرائیل بیشترین احتمال را دارد. آمریکا با همه کشورهای حاضر در این نظرسنجی به جز اسرائیل معاهدات امنیتی دارد. 

این نتایج بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «آی‌آر مپ» ( IRmep) در واشنگتن و از طریق گوگل آنالیز (گوگل آنالیتیک سولوشن) در تاریخ 13 تا 15 ماه مه (23 تا 25 اردیبهشت) و در سایه افزایش قدرت نمایی برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی بدست آمده است. 

براساس این نظرسنجی آماری، میزان احتمال وارد شدن آمریکا به معرکه جنگ از سوی ژاپن 8.2 درصد، انگلیس 7.6 درصد، آلمان 6.1 و فرانسه 5.7 درصد است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار