وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد این کشور خواهان گشوده شدن خطوط ارتباطی با همسایه شمالی خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد موضع اصلی این کشور چنین حکم می‌کند که خطوط ارتباطی با کره شمالی باید گشوده شود.

«دوک-هانگ»، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی، در نشست خبری خود در این باره گفت: «موضع اصلی ما عبارت از آن است که خطوط ارتباطی میان کره جنوبی و شمالی باید باز شود. وزارت اتحاد، گزینه‌هایی برای تحقق این موضوع را در داخل کشور بررسی کرده است، اما هیچ گونه تصمیم‌گیری تاکنون انجام نشده است.»

«لی» افزود مقامات کره جنوبی هر روز به دفتر ارتباطاتی «پانمونجوم» در مرز میان دو کره می‌روند و پاسخ‌های احتمالی کره شمالی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اعلام این موضوع در حالی است که «مون جائه این»، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، سیاست تحریم و گفتگوی همزمان با پیونگ‌یانگ را در پیش گرفته است.

کانال های ارتباطی میان دو کره در ماه فوریه سال 2016 از طرف کره شمالی قطع شد. این اقدام پس از تحریم‌های کره شمالی بابت آزمایش هسته‌ای اخیر این کشور، و همچنین تصمیم پیونگ‌یانگ مبنی بر تعطیلی یک منطقه صنعتی مشترک در خاک کره شمالی صورت گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار