کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درخصوص موج جدید آوارگان یمنی در تعز هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه با اشاره به بحران انسانی یمن و هشدار نسبت به افزایش آوارگان دراین کشور گفت: از آغاز سال جاری میلادی 50 هزار نفر از مردم شهر تعز به خاطر جنگ در این استان آواره شده اند.

«ویلیام اسپیندلر» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحدافزود: منطقه مخا در تعز یکی از مناطقی است که بیشترین خسارت را در در جنگ دیده و امکان کمک رسانی به این منطقه به خاطر نبود امنیت و وجود درگیری ها امکان پذیر نیست.

وی همچنین در خصوص استان حدیده یمن گفت: نیاز به کمک های بشر دوستانه در این استان طی ماه های گذشته افزایش یافته است و هشدار داد که در صورت بالا گرفتن درگیری ها در این استان شمار زیادی از مردم این استان آواره خواهند شد.

این در حالی است که آمریکا و عربستان در تلاش هستند که حملات خود به بندر حدیده را افزایش دهند.

ویلیام اسپیندلرهمچنین خواستار ارائه کمک های فوری به آوارگان یمنی شد وتاکید کرد: تاکنون تنها یک چهارم کمک هایی که قرار بود به مردم یمن ارائه شود، انجام گرفته است.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پایان خاطر نشان کرد که از آغاز جنگ در یمن حدود سه میلیون نفر آواره شدند که تنها یک میلیون نفر آنها به منازل خود بازگشته اند.

پیشتر جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل گفته بود که هیچ کمک یا امداد رسانی امروز مهمتر از توقف جنگ، بازگشت به میز مذاکره و اجازه ورود کمک های بشر دوستانه به همه مناطق یمن نیست.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار