ویژه برنامه سیمرغ سخن به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در کانون پرورش فکری اردکان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عباسعلی دانا فر مدیر کل کانون و پرورش فکری گفت : کانون و پرورش از نهادهای مهمی است که در آن پرورش استعداد دانش آموزان سنجیده می شود و به این وسیله از هنر و آموزی آنها در گستردگی فعالیت های کانون مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر کل کانون و پرورش فکری بیان داشت : آموزش و پرورش فعالیت ملی برای پرورش کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و کانون آموزش مدارس را تکمیل می کند از 210 هزار دانش آموز سطح استان فقط 3 درصد مورد حمایت کانون هستند.

وی افزود : اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان فعالیت چهل و دوگانه ی فرهنگی هنریاست کانون کشور قدمتی پنجاه ساله دارد و کانون استان چهل سال سابقه فعالیت در غالب کتاب و کتاب خوانی و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می باشد .

فرماندار اردکان افزود : فرزندان ایران حافظان زبان اصیل فارسی هستند زیرا فرهنگ و زبان ما در سالهای قبل مورد تهاجم قومهایی قرار گرفت که فردوسی حکیم توانست این اصالت را حفظ کند .

هادی مقیمی در پایان بیان کرد : این  فرهنگ  صحیح است که انسان را  به معنویات و کمال می رساند فردوسی با سرودن شاهنامه زبان فارسی را نهادینه و ماندگار کرد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار