یزد؛

به‌سلامت انتخابات اطمینان کامل داریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: با قاطعیت می‌گوییم به‌سلامت انتخابات اطمینان کامل داریم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جمع ناظرين انتخابات، گفت: حضور ناظران قوی در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نظارت آن‌ها، موجب ایجاد اعتماد در سطح جامعه می‌شود و با قاطعیت می‌گوییم به‌سلامت انتخابات کاملاً اطمینان داریم.

محمدعلی طالبی در جلسۀ آموزشی، توجیهی ناظرين انتخابات استان ابراز خرسندی کرد که هیئت نظارت استان و شهرستان جایگاه خوبی دارند؛ به‌گونه‌ای که هرکدام تجارب، سوابق ارزشمند و مسئولیت‌های گوناگونی را در نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بابیان اینکه خوشبختانه در بحث اجرا و نظارت با جمعی باتجربه، کاردان روبه‌رو هستیم؛ بیان کرد: برگزاری قانون‌مند انتخابات برای همه یک اصل مهم است که قانون را به‌عنوان میثاق مشترک خود در همۀ مراحل انتخابات قرار داده‌اند.

وی حضور ناظران در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی را دارای دو وجه دانست و گفت: حضور ناظران در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی تضمین‌کنندۀ سلامت انتخابات است.

طالبی افزود: حضور ناظران قوی در شعب ثبت‌نام و اخذ رأی و نظارت آن‌ها، موجب ایجاد اعتماد در سطح جامعه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بابیان اینکه امروز با قاطعیت می‌گوییم به‌سلامت انتخابات کاملاً اطمینان داریم، گفت: افتخار می‌کنیم سازوکار انتخابات به‌گونه‌ای است که استانداردهای لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان در مورد تعداد افراد حاضر در شعب اخذ رأی، بیان کرد: در یک شعبۀ ثبت‌نام و اخذ رأی پنج‌تا هفت نفر اعضای شعبه هستند که از این میان، یک یا دو نفر به‌عنوان نمایندۀ فرماندار هستند، یک یا دو نفر ناظران انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سه تا پنج نفر ناظران شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی ادامه داد: همۀ ارکان نظام به این سازوکار رسیده‌اند که در کنار هیئت‌های اجرایی منتخب مردم، هیئت‌های نظارت نیز وجود داشته باشد تا بتوان این اطمینان را به جامعه و مردم داد که از رأی، خواست و ارادۀ آن‌ها که در صندوق‌های رأی متجلی می‌شود پاسداری می‌شود.

طالبی اظهار امیدواری کرد همۀ دست‌اندرکاران انتخابات در انجام مسئولیتی که در بخش اجرایی و نظارت دارند، به‌خوبی برآیند و افزود: قطعاً ایفای چنین مسئولیتی نیازمند پایبندی به قانون، نامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخابات است و ناظران انتخابات نیز افرادی هستند که تجربۀ کافی در امر نظارت را داشته‌اند.
 
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.