معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: میزان باسوادی در جنوب 12 درصد افزایش یافته است.

افزایش 12 درصد باسوادی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر صباحی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت : منوجان جزو شهرستان‌های سرآمد در امر ریشه‌کنی بیسوادی در استان است، وکرمان جزو پنج استان برتر کشور است که کمترین بیسواد را دارد.


وی افزود : در سال 90 حدود 66 درصد از مردم رودبار جنوب باسواد بودند، اما امروز به لطف آموزش دهنده‌ها، 12 درصد افزایش باسوادی در این شهرستان را مشاهده می‌کنیم.


صباحی خاطر نشان کرد :  اگر بخواهیم فقر را در جامعه ریشه‌‌کن کنیم، مردمی باسواد داشته باشیم اگر بخواهیم کاری پایدار در جامعه انجام دهیم، باید به سراغ مردمی برویم که از سواد محروم هستند.


وی بیان داشت: داشتن سواد و دانایی در عصر حاضر و با توجه به پیچیدگی‌های زندگی موجب ارتقای کیفیت زندگی انسان می‌شود و با توجه به این میزان اهمیت، نهضت سوادآموزی رسالت مهمی را بر عهده دارد.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: کار و رسالتی که شما آموزش دهنده‌ها انجام می‌دهید، بسیار ارزشمند است.


صباحی گفت: دو هدف ارزشمندی که علت تاکید امام خمینی (ره) بر سوادآموزی بود، اهداف کوتاه مدت که شامل آموزش همگانی خواندن و نوشتن به عنوان فریضه‌ای الهی و رفع محرومیت‌زدایی از قشر بی‌سواد جامعه است.


وی در ادامه اهداف امام خمینی (ره) بر سوادآموزی افزود: اهداف بلندمدت این مسئله، ارتقای آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه‌های گوناگون و تبدیل فرهنگ وابسته کشور، به فرهنگی مستقل و به استقلال فرهنگی و علمی کشور است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار