مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آغاز مبارزه بیولوژیک در مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جوادی‌علمی گفت: کنترل بیولوژیک پدیده‌ای طبیعی بوده که هدف آن تنظیم جمعیت موجودات است و می‌تواند به صورت طبیعی و یا با دخالت انسان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه حشرات مهم‌ترین گروه از موجودات هستند که در برنامه‌های کنترل بیولوژیک به عنوان هدف مطرح بوده‌اند، افزود: لزوم کنترل آفات در تولید محصولات کشاورزی به منظور کاهش جمعیت آفات زیر سطح آستانه اقتصادی، ضرورت افزایش اطلاعات در مورد آلودگی‌های محیطی آفت‌کش‌های شیمیایی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

جوادی علمی گفت: در سال‌های اخیر، برای کاهش اثرات سوء مصرف آفت‌کش‌ها، سایر راهکارهای کنترل آفات به ویژه کنترل بیولوژیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی در ادامه از مبارزه بیولوژیک در سطح 11 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و ا فزود: در لرستان پنج واحد انفکتاریوم وجود دارد که کار تولید و پرورش عوامل مفید را انجام می‌دهد.

وی گفت: هم اکنون مزارع هدف شناسایی و آموزش‌های لازم داده شده است. مبارزه بیولوژیک در سطح مزارع نخود دیم، گوجه فرنگی، ذرت و باغات انجام می‌شود و از هفته آینده اولین رهاسازی را در مزارع گوجه فرنگی پلدختر انجام خواهیم داد.

جوادی علمی هدف سازمان را تولید محصول سالم عنوان کرد و افزود: ارتقای سلامت و حفظ محیط زیست از اهداف کنترل بیولوژیک است که همراه مبارزه شیمیایی به صورت تلفیقی در سطح مزارع استفاده می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.