پایگاه خبری صهیونیستی دبکا اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سفر خود به عربستان، در نشستی با چند کشور اسلامی، خبر تشکیل «ناتوی عربی» را اعلام خواهد کرد.

دبکا: ترامپ در سفرش به عربستان، تشکیل ناتوی عربی را اعلام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری صهیونیستی دبکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سفر به عربستان سعودی، خبر تشکیل آنچه را این پایگاه از آن با عنوان «ناتوی عربی اسلامی سنی» نام برد، اعلام خواهد کرد. 

به نوشته این پایگاه، سفر ترامپ اهمیت زیادی برای عربستان سعودی دارد و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، هفده تن از سران کشورهای اسلامی و عربی را برای شرکت در نشستی که قرار است روز بیست و دوم همین ماه با حضور ترامپ در ریاض پایتخت عربستان برگزار شود، دعوت خواهد کرد. 

دبکا افزود سران و رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس)، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، محمد ششم پادشاه مغرب، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر، باجی قائد سبسی، رئیس جمهور تونس، و حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، از جمله سران عرب هستند که عربستان آنها را به نشست ریاض با ترامپ دعوت خواهد کرد.

پایگاه دبکا نوشت موضوع حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در این نشست نیز پس از دیدار امروز (سه‌شنبه) وی با دونالد ترامپ در کاخ سفید واشنگتن، نهایی خواهد شد. 

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، پس از دریافت دعوتنامه ملک سلمان بن عبدالعزیز، حضور خود را هنوز تأیید نکرده است؛ اما ریاست جمهوری مصر اعلام کرد سیسی از پادشاه عربستان به سبب دعوت وی به این نشست، به خصوص در مرحله حساسی که کشورهای عربی پشت سر می گذارند و چالش‌های مختلفی که منطقه با آنها روبروست و در رأس آنها مبارزه با تروریسم، قدردانی کرد.

کارشناسان دبکا در خصوص موضع ایران در قبال نشست آمریکا و کشورهای اسلامی در ریاض نیز می‌گویند: «ایران سرگرم انتخابات ریاست جمهوری خودش است و به نشست آمریکا و کشورهای اسلامی در ریاض به دیده شک و تردید می‌نگرد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار