مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کاشان یین 500 حافظ و قاری قرآنی این شهرستان برگزارشد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت:مرحله مقدماتی مسابقات در سال جاری به جهت استقبال هر چه بیشتر جامعه قرانی و ایجاد شور و نشاط مسابقات قرآنی برای نخستین بار  15 اردیبهشت درکنار مصجع شریف حضرت علی بن باقر (ع)در مشهد اردهال پایه گذاری و برپا شد .
 
حجت‌الاسلام جعفر جنتی،با اشاره به رقابت حدود 200 نفر از قرآنی های روستاهای منطقه اردهال افزود : بیش از  ۵۰۰نفر از منطقه اردهال در مسابقات سال جاری ثبت نام کردند که ۲۰۰نفر از آنها در مسابقات شفاهی شرکت کردند و بقیه در مسابقات کتبی شرکت خواهند کرد.
 
وی،راهیابی رتبه های برتر مسابقات منطقه اردهال به مرحله شهرستانی را یادآورشد و گفت :با برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره برگزاری مسابقات قرآن کریم در کاشان نیز که در روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در مسجد باب الحوایج و امامزاده سلطان عطابخش این شهرستان برگزار شدحدود ۵۰۰نفر از قرآنی های کاشان و اردهال در سه سالن مسابقه و با حصور بیش از شانزده داور و استاد کاشان به رقابت کردند.
 
به‌گفته‌وی،در رشته حفظ کل نیز به ترتیب اقایان مصطفی اصفهانیان.ابوالفصل عطوفی و محمد صفاخلج حایز رتبه های اول تا سوم شدند.
 
حجت‌الاسلام جنتی،  تصریح‌کرد :در رشته حفط کل خواهران زینب رمضانی علوی، فهیمه نمازی و حمیده صدف رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
وی،  اظهارداشت :در رشته حفط ۲۰ جزء آقایان محسن محمدی، سید مهدی بنی هاشمی، مرتضی صادقی رتبه اول تا سوم برادران و خانم فاطمه حسین زاده حلاج رتبه اول و خانمهامریم جهین و زهراگندمی نیاسر مشترکا رتبه دوم و خانم مریم اخباری راد رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
 
به گفته وی، رشته حفظ۱۰جزء به ترتیب آقایان امین جوکار، محمدمهدی عربی و امیرحسین جهین رتبه اول تا سوم و خانمها زهرا مجیدی، نرجس میرافتاب و زینب ترکی رتبه اول تا سوم خواهران بودند.
دررشته حفط۵جزء اقایان علی رحیم زاده، حسین عربی و محسن قطبی و خانمها فاطمه اشنویی، وحیده سادات سیدی و زهرااکبرزاده مرشدی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
 
رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان،  افزود :در رشته قرائت آقایان علی اصغر قدیری مفرد، سیدمهدی رخسارزاده، احسان ابراهیمی نفرات اول تا سوم و خانمهافاطمه مسعودی نیا، زهراعساکره و لیلا الهی فر به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
حجت‌الاسلام جنتی،  خاطرنشان کرد :دررشته ترتیل اقایان مهدی رایگان،محمدرضا تصویری و محمدهادی کامران نفرات اول تا سوم و خانمهافاطمه ساداتی، سمیه سادات حدادی و نرگس جیلانگری رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
وی افزود :در رشته دعاخوانی آقایان علی کچویی زاده فینی و حسن محمدی فرزند محمد مشترکا رتبه اول و آقای سیدمحمدباقر پورموسوی رتبه دوم و حسین ترک زاده رتبه سوم شدند و خانمهانرگس نورحسین، زهراکوچی و عاطفه ایلیاتی رتبه او ل تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
به‌گفته‌وی، دررشته اذان آقایان سیداحمد موسوی نژاد، سیدمجتبی پورموسوی، علیرضا رمضانی علوی رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
حجت الاسلام جنتی افزود :در بخش خواهران بدلیل استقبال بی نظیر خانمها یک سالن مسابقات فقط به رشته های حفظ ۵جزء و ۱۰جزء اختصاص داشت.
 
وی در پایان گفت :رتبه های اعلام شده در مردادماه به مرحله استانی اعزام خواهند شد که امید است در مرحله استانی نیز رتبه های خوبی برای شهرستان کاشان رقم بزنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.