کرمان؛

فراورده های دامی سالم مصونیت از تب مالت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با هشدار در خصوص احتمال شیوع تب مالت از مردم خواست فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند.

فراورده های دامی سالم مصونیت از تب مالتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حسین رشیدی ، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه از آنجایی که مصرف شیر خام و فرآورده های لبنی آلوده خصوصا پنیر محلی تازه، سر شیر و بستنی خامه دار غیر پاستوریزه یا تماس با جنین سقط شده دامها عمده ترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان است، گفت: شهروندان در خصوص رعایت اصول بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.
 
وی افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و اینکه مردم تمایل به استفاده از بستنی و سایر محصولات دامی دارند تقاضا می شود از خرید بستنی های تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه جداً خودداری کنند.
 
رشیدی خاطر نشان کرد: انتقال بیماری تب مالت به واحدهای دامداری به طور عمده از طریق خرید دام‌ های آلوده جدید به ویژه دامهای فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد و توصیه اکید می‌شود که دامداران از خرید دامهای غیر مجاز بدون انجام آزمایشات لازم خودداری کنند.
 
وی ،کاهش تولید شیر، سقط جنین و نازایی در دام از دیگرعوارض این بیماری دانست و تصریح کرد: این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.
 
رشیدی شهروندان خواست : در صورت مشاهده مراکز توزیع غیر بهداشتی شیر مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ به دامپزشکی کرمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار