سرپرست اداره دامپزشکی آوج گفت: همزمان با فرارسیدن فصل گرما افرادی که در تماس مستقیم با دام زنده و گوشت قرمز هستند، رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ امین یوسفی افزود :مهمترین ناقل ویروس این بیماری کنه هیالوما است و کارگران کشتارگاه ، قصابان ، کشاورزان ، چوپانان ، دامداران ، زنان خانه دار، دامپزشکان ، پزشکان و مشاغل وابسته بیمارستانی ، به ترتیب بیشتراز دیگر رده های شغلی جامعه در معرض خطر این بیماری هستند.

وی اضافه کرد : مقاومت ویروس در برابر تغییرات دمایی کم است و در دمای 56 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه و یا نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت پس از ذبح در سردخانه به دلیل پایین آمدن دما و PH از بین می رود.

سرپرست اداره دامپزشکی آوج گفت : استفاده نکردن از دستکش ،  شستشو وضدعفونی نکردن وسایل کشتار دام ، تماس غیر ضرور با دام ها ، خوردن و آشامیدن در محل نگهداری دام ها و یا محل کشتار دام ، بازی با کنه ها و له کردن کنه ها بادست ، خوردن جگر خام وگوشت دام تازه کشتار شده از جمله مواردی هستند که مخاطره ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند .

یوسفی به شهروندان و روستائیان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه -کنگو ، موارد بهداشتی را رعایت کنند و جایگاه های نگهداری دام را سمپاشی کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.