میرسلیم با اشاره به تجربه ای که در دنیا به دست آمده گفت: باید از تجارب دنیا در خصوص مسکن ارزان بهره ببریم به این معنی که دولت زمین مجانی در اختیار افراد قرار دهد و مستاجران با شرط اجاره به شرط تملیک صاحب خانه شوند. همچنین ساختمان های ارزان، محکم و آبرومند برای زوج های جوان باید در اختیار قرار گیرد.

باید  مستاجران با شرط اجاره به شرط تملیک صاحب خانه شوند

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛میرسلیم با حضور در برنامه شبکه سه پیرامون مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که در کسوت رئیس جمهور برای حل معضل بزه و اعتیاد چه می کنید جواب داد: حوانان ما در شرایط بدی قرار گرفتند که آن ها را با ناهنجاری ها مواجه کرده است. بر خلاف آنچه از طبع جوانی در قالب سلامت و پاکی برداشت می شود. بنابراین باید به گونه این اقدام کنیم که آثار مثبت آن را در رویه جوانان ببینیم.

وی در ادامه با تاکید بر تجهیز امکانات ورزشی گفت: باید برای جوانان تجهیزاتی ایجاد کنیم که به ورزش روی آورند اگر جسم جوان قوی و نیرومند باشد از بسیاری از ناهنجاری ها مصون خواهد ماند. بنابراین به دنبال آن هستم که امکانات ورزشی رایگان را در اختیار جوانان قرار دهم. من به عنوان فردی که در فدراسیون نجات غریق سمتی دارم استعدادیابی را از دبستان آغاز کرده ام.

میرسلیم با تاکید بر مسائل معنوی افزود: ما باید ترتیبی بدهیم که جوانان از لحاظ معنوی تجهیز شوند تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند. همچنین نشاط ملی و توجه دقیق ذهنی را مدنظر قرار دهیم.

میرسلیم با اشاره به تجربه ای که در دنیا به دست آمده گفت: باید از تجارب دنیا در خصوص مسکن ارزان بهره ببریم به این معنی که دولت زمین مجانی در اختیار افراد قرار دهد و مستاجران با شرط اجاره به شرط تملیک صاحب خانه شوند. همچنین ساختمان های ارزان، محکم و آبرومند برای زوج های جوان باید در اختیار قرار گیرد.

وی در خصوص اشتغال نیز افزود: اگر بخواهیم به اشتغال پایدار برسیم باید آنچه متناسب با شرایط هر منطقه ای است ایجاد کنیم . چنین مسئله ای نیز سرمایه گذاری هنگفتی را بر نمی تابد. متاسفانه هم اکنون 30 درصد از تولیدات کشاورزی ما ضایع می شود و درآمد ملی ما از بین می رود بنابراین در زمینه صنعتی باید از امکانات گسترده خود بهره ببریم.

وی با اشاره به بحث کارآموزی تصریح کرد: ما پیش بینی کرده ایم که دانشجویان در دوران تحصیل کارآموزی هایی را انجام دهند چرا که این مهم می تواند مقدمه ای برای اشتغال باشد. در این زمینه نیز تلاش می کنیم اشتغال را تسهیل کنیم ضمن اینکه کارآفرینان خوبی در کشور وجود دارد اما مشکلاتی در فضای کسب و کار موجود است که نیاز به اصلاح دارد.

وی در خصوص سرمایه گذاری نیز افزود: در وضع کنونی با یک رکود مواجه هستیم برای برون رفت آن هم راه های ضربتی وجود دارد بنابراین باید کارگاه هایی که هنوز نفسی دارد را حمایت کرد و یکی از هنرهای ما این است که سرمایه های موجود را به فعلیت برسانیم و بهره وری را افزایش دهیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه به نظرتان روند کاهش تورم چه قدر در سطح معیشت مردم تاثیر دارد گفت: تورم همیشه بد نیست دو شکل تورم داریم یک تورم بیمارگونه که در سال های گذشته کشور دچارش بود و نمی توانست در راه توسعه قدم بردارد باید با این حالت تورم بیمار گونه مبارزه کرد که البته دولت یازدهم هم گام هایی در این زمینه برداشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر کشوری که در راه توسعه گام برمی دارد نباید از تورم سه تا چهار درصد که خود مشوق است نگرانی داشته باشد افزود: باید برای برخورد با تورم های بیمارگونه راهکارهایی در نظر گرفته شود که مردم با مشکلات بیشتر مواجه نشوند.

میرسلیم در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه اگر اشتغال از بین برود رکود در جامعه گسترش می یابد تصریح کرد: رکود و بسته شدن فضای کار مشکلات زیاد دیگری از لحاظ اقتصادی و سیاسی در جامعه به وجود می آورد بنابراین باید برای مهارتورم سیاست های درستی را در پیش گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ تورم به این معنا نیست که قیمت اجناس کاهش می یابد برای کاهش قیمت اجناس باید تولیدات با کیفیت افزایش یابند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی است گفت: یکی از پایه های اصلی مردم سالاری مشارکت عمومی است باید تشکل های مختلف سیاسی تشکیل شود تا مردم با سلایق و علایق خود به این تشکل ها مراجعه و ثبت نام کنند و فعال شوند.

میرسلیم افزود: مردم سالاری نباید به شکل سوری و شعاری باشد کشور باید برپایه مشارکت مردم اداره شود.

وی گفت: امروز اداره کشور به عهده مردم است و در چارچوب قانون اساسی افرادی را به نمایندگی برمی گزینیم که اداره کشور را به عهده دارند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: احزاب باید وجود داشته باشد تا جریانات مردمی شکل گیرد.

میرسلیم با بیان اینکه ما در حزب دفاتر متعددی در نقاط مختلف کشور داریم که از طریق آنها با مشکلات و قابلیت ها و ظرفیت های موجود در کشور آشنا می شویم گفت: اگر تشکل ها وجود نداشته باشند چگونه می توان برای رفع مشکلات قدم برداشت، آیا می توان براساس تخیل کار کرد؟

وی با بیان اینکه مرحوم بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای این که کشور به شکل صحیحی اداره شود با 4 بزرگوار و فعال انقلاب حزب جمهوری اسلامی را دایر کرد افزود: خدمات بسیاری در چهار پنج ساله اولیه انقلاب از طریق این حزب انجام شد که به نظر من اگر آن حزب نبود نمی توانستیم بسیاری از مشکلات آن روز را رفع کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: فعالیت احزاب باید در چارچوب قانون اساسی باشد، باید روش هایی که به عنوان حزب در کشور است کنار گذاشته شود چرا که تحزب یعنی مشارکت در کشور.

میرسلیم با بیان اینکه وقتی حزب یک نفر را نامزد می کند تمام آبرو، حیثیت و تجربه را در اختیاراین فرد قرار می دهد و مسئولیت های ناشی از آن را می پذیرد تصریح کرد: در این صورت مردم می دانند اگر آن فرد کار اشتباهی را انجام دهد حزب مسئولیتش را به عهده می گیرد و تمام کوشش خود را صرف رفع آن موضوع می کند.

وی گفت: من در داخل و خارج از کشور دیده ام خیلی از افرادی که اول می آیند نادر قلی هستند و وقتی به قدرت می رسند می شوند نادرشاه و کلی مسائل درست می کنند خیلی از روسای جمهور را دیده ام که در ابتدا ظاهری عابد و مسلمان داشتند و وقتی کمی گذشت دچار خودکامگی شدند خودکامگی ها برای کشور بسیار خطرناک است چنین خودکامگی هایی نمی توانند در چارچوب حزب شکل بگیرند چرا که فرد حزبی این شاخ و برگ هایش را تراشیده است و با اخطارها و تذکراتی که از سوی تشکل و حزبش مواجه می شود نمی تواند کار ناصحیحی را انجام دهد پس اگر تشکل های سیاسی تقویت شوند می توانیم آینده جمهوری اسلامی را تضمین کنیم که از خودکامگی ها و انحرافاتی که در گذشته شاهدش بودیم مصون بمانیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای توسعه ورزش قهرمانی چه برنامه ای دارید اظهار داشت: مبنای ورزش باید فعالیت هایی باشد که ورزش را همگانی می کنند و استعدادها را شناسایی می کنند.

میرسلیم افزود: یک قهرمان در کشور ما با این فرهنگ و تمدنی که داریم باید پهلوان باشد و تنها به دست یافتن به نشان طلا و نقره و برنز کفایت نکند چرا که آنها الگوی جوانان این کشور هستند.

وی ادامه داد: یکی از گروه های مهمی که مرجع هستند و مردم و جوانان به آنها مراجعه می کنند و سرمشق زندگی خود قرار می دهند ورزشکاران هستند، قهرمان وظیفه اش این نیست که تنها خودش را بپروراند او باید دقت داشته باشد که همه نگاهش می کنند پس باید جوانمردی و فتوت را در مسیرش قرار دهد تا آثار مثبت آن در روحیه جوانان تاثیر گذارد چنین استعدادهایی باید از دوران جوانی شناخته شوند و به تدریج همراه مربیان بار بیاید تا بتوانند در سنین 17، 18 سالگی به قهرمانی برسند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای ارتقای فرهنگ رسانه و گسترش مطالعه در بین جوانان چه برنامه ای دارید عنوان کرد: دنیای امروز سریع دچار تحول می شود اوایل انقلاب امکانات آگاهی رسانی خوبی داشتیم با پخش نوارهای پخش شده از صحبت های امام توانستیم به اهدافمان برسیم اما از آن دوران تاکنون فناوری اطلاعات بسیار متحول شده است و امروزه آگاهی رسانی مانند سابق نیست و ما با فضای مجازی مواجه هستیم.

میرسلیم با بیان اینکه فضای مجازی امکان بسیار خوبی است گفت: نمی خواهم بگویم فضای مجازی امروز رقیب صدا و سیما است اما امروزه شیوه های نوینی که آمده مکمل شیوه های سنتی شده است بنابراین اگر بخواهیم به رسانه ها توجه کنیم باید به گسترش این فضا هم توجه کنیم تا آگاهی رسانی به شکل صحیحی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه آگاهی را نمی توان به صورت وارونه در اختیار مردم قرار داد یادآور شد: اختلاط بین حق و باطل و ظاهر فریبنده به آن دادن درست نیست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: رسانه های جدیدی که در اختیار ما قرار گرفته امکانات بسیار خوبی را نیز برای اشتغال جوانان فراهم کرده پس باید از این فضا استفاده کنیم.

میرسلیم با بیان اینکه امروزه با جنبش نرم افزاری و نرم افزارهای کاربردی جوانان می توانند آگاهی رسانی را به شکل صحیح انجام دهند.

وی ادامه داد: چنین رسانه هایی به ما اجازه می دهند وظیفه مهم دیگری که در مردم سالاری مطرح است یعنی نظارت عمومی به شیوه صحیحی انجام شود و مردم نسبت به آنچه در جامعه اتفاق می افتد احساس مسئولیت کنند و نقش مدیران را ببینند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مدیران متوجه شوند رفتارشان زیر ذره بین است با دقت بیشتری به وظایفشان عمل می کنند، رسانه به پیشرفت کمک می کند.

میرسلیم خاطر نشان کرد: با کمال تاسف مدت زمانی که در روز برای مطالعه صرف می شود در میان ایرانیان زیاد نیست. اکنون با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی می توانیم بدون داشتن کتاب کاغذی به مطالعه بپردازیم، 90 درصد اوقاتی که افراد به شبکه های اطلاع رسانی مراجعه می کنند صرف مسائلی می شود که جنبه های اخلاقی ندارند و تنها ده درصد مراجعه ها به شبکه های اجتماعی برای کسب اطلاعات علمی و ادبی و هنری است.

وی گفت: این که بتوانیم از ابزارهای جذاب فرهنگی برای رشد آگاهی استفاده کنیم خیلی مهم است بنابراین امکانات باید به صورتی طراحی شود که جذاب باشند و توجه مردم را به خود جلب کنند.

این خبر تکمیل می شود...
برچسب ها: میرسلیم ، ورزش ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.