رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز از اجرای دومین طرح دوره طرح "یاوران واقفین خیراندیش" از نیمه شعبان تا عید فطر در این ناحیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سیدنورالدین صمدانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز گفت: این طرح به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز مانند پارسال اجرا خواهد شد.

صمدانی افزود: حفظ و صیانت از موقوفات یكی از كارهای مهمی است باید انجام دهیم و در این راستا اسناد و اجارات را باید به روز كنیم و به همین دلیل مستأجرین را نسبت به این كار تشویق می‌كنیم.

وی اظهار كرد: اهالی وقف و همچنین مردم اطلاعات دقیقی از نحوه عملكرد موقوفات و اوقاف ندارند، و باید در اجرای این طرح تلاش کنیم تا مستأجران را با نحوه عملكرد خود و همچنین فرهنگ وقف آشنا شوند.


صمدانی، یكی دیگر از اهداف این طرح را اجرای امینانه نیات واقفان عنوان كرد و ادامه داد:‌ طرح «یاوران واقفین خیراندیش» از 23 اردیبهشت‌ماه همزمان با جشن نیمه شعبان آغاز به كار كرده و تا عید سعید فطر امسال ادامه دارد و مستأجران موقوفات می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف ناحیه یك شیراز از تسهیلات اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز با اشاره به اینكه در این طرح یكسری تشویق‌ها و تسهیلاتی به مستأجران موقوفات اعطا می‌شود، گفت: محاسبه تمامی اجور معوقه و آتی و پذیره‌ها بر اساس قیمت كارشناسی سال گذشته تا پایان طرح مذكور صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، تقسیط پذیره‌های اولیه و طبقات بر اساس بخشنامه‌ها، برخورداری از مزایای دنیوی و اخروی و اعطای تخفیف 20 درصدی از دیگر مزایای این طرح است به عبارت دیگر در راستای اجرای این طرح حدود 40 درصد تخفیف به مستأجران موقوفات اعطا می‌شود.

صمدانی، اعطای بسته‌های فرهنگی و اقلام ویژه و شركت در مراسم قرعه‌كشی را از دیگر مزایای مشاركت در طرح مذكور عنوان كرد و گفت:‌ در پایان این طرح به 25 نفر از شركت‌كنندگان این طرح به قید قرعه سفر به مشهد مقدس و به 14 نفر سفر به كربلای معلی را اهدا خواهیم كرد.

وی بیان كرد: موقوفه آقاباباخان با 7 هزار رقبه، موقوفه حاج قوام با 4 هزار و 500 رقبه از جمله موقوفات غیرمتصرفی بزرگ این ناحیه از شیراز هستند و همچنین موقوفه صاحبدیوانی با 13 هزار رقبه از جمله موقوفه متصرفی این بخش محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار