در نشست دست اندركاران تولید و فنی برنامه‌های تلویزیونی دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم اصل بی‌طرفی رسانه ملی در جریان انتخابات تأكید شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در این جلسه دكتر میرباقری معاون سیما با تقدیر از ماه‌ها تلاش همكارانش در حوزه تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها تاكید كرد: نبض انتخابات از رسانه ملی زده شد. این یك اتفاق نیست و تنها با مدیریت شما همكاران خدوم و تلاشگر رسانه میسر است. 

وی انتخابات را از اصلی‌ترین سرفصل‌های جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی امری واقعی است و تجربه كشورمان در برگزاری ده‌ها انتخابات پرشور در شرایط و موقعیت‌های گوناگون این ادعا را ثابت كرده است. 

وی افزود: اصولا انتخابات‌های ریاست جمهوری از نظر افكار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نوع تبلیغات نامزدها یا شركت چند ده هزار نفره مردم در میتینگ‌های انتخاباتی نشان دهنده این ادعاست. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری نمی‌توان چنین فضایی داشت چرا كه تعداد نامزدها زیاد و انتخابات منطقه‌ای است در حالی كه انتخابات ریاست جمهوری حول محور چند نامزد برگزار می‌شود و افكار عمومی می‌تواند حول یك فرد تجمیع شده و تمامی احساسات، عواطف، افكار و هیجانات جامعه را درگیر نماید.

دكتر میرباقری اضافه كرد: در چنین شرایطی اگر برنامه‌ریزی‌ها هوشمند و هدفمند باشد كشور به سمت عزت و اعتلا پیش می ‌ود و اگر غیرمسئولانه عمل شود چهره مردم و كشور در سراسر دنیا مخدوش خواهد شد.    

وی با اشاره به تعدد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و در شرایط بحرانی همچون جنگ تحمیلی گفت: مردم ما در دوره‌های مختلف با بالاترین میانگین مشاركت، پای صندوق‌های رأی رفتند و همكارانمان طی سال‌ها توانستند این همبستگی و وحدت كلمه را به تصویر كشند.

معاون سیما با تأكید بر نقش رسانه ملی بر اساس نظرسنجی ‌ اضافه كرد: نظرسنجی‌ها از اقبال عمومی نسبت به صداو سیما حكایت دارد و همچنان كارشناسان اعتقاد دارند كه 80 درصد مردم اخبار و مووضعات مرتبط با انتخابات را از رسانه دنبال می‌کنند و شبكه‌های مجازی با فاصله‌ای زیاد فعال هستند.

وی در ادامه فضای تبلیغاتی در رسانه ملی را فرصتی مناسب برای نامزدها دانست و اضافه كرد: در كشورهای غربی پول حرف اول را در تبلیغات می‌زنند. ولی صدا و سیمای جمهوری اسلامی فضایی را برای نامزدها به وجود آورد كه نامزدها بدون هر گونه هزینه خاصی بیشترین كار تبلیغات را انجام دهند. 

وی با تأكید بر فراجناحی بودن رسانه اضافه كرد: صدا و سیما در طول تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها برای انتخاب ریاست قوه مجریه، تلاش‌های زیادی انجام داد، ولی همواره باید به خاطر داشته باشیم كه رسانه ملی فراجناحی است و با آغاز به كار دولت دوازدهم وظیفه نقد آن را به عهده خواهد داشت.

وی در خاتمه با قدردانی از تلاش همكارانش گفت: شما رسانه ملی هستید، شما هستید كه در طول برگزاری انتخابات تصویر شور و نشاط ملت ایران را به اقصی نقاط جهان مخابره می‌كنید و امنیت بی‌نظیر مردم ایران را در منطقه‌ای آشوب‌زده به رخ جهانیان می‌كشانید.

گفتنی است؛ در این جلسه با قدردانی از نقش عوامل تولید و فنی در جریان برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها و مناظره‌ها، نكات مربوط به برنامه‌های روز انتخابات مطرح و آخرین هماهنگی‌ها انجام شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار