حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: مهمترین مشکل جامعه، بیکاری جوانان تحصیلکرده و مشکلات اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد شهدای شیراز اظهار کرد: مهمترین مشکل جامعه بیکاری جوانان تحصیلکرده و مشکلات اقتصادی است که حل این مشکلات عزم راسخ و اراده انقلابی می خواهد.

وی ادامه داد: ما نسبت به مشکلات مردم آگاه هستیم و برای رفع آن راه حل مناسب داریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بر اساس آمار‌ها ۱۸ تا ۳۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود و با توجه به اینکه هر یک میلیارد دلار، 100 هزار شغل ایجاد می‌کند اگر با برنامه ریزی ده میلیارد دلار قاچاق کاهش پیدا کند یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مردم، وزرا و مدیرانی می خواهند که برای مردم کار انجام دهند و با ایجاد اشتغال آرامش مردم را تامین کنند، مدیری و وزیری که تاجر و فعال در بخش خصوصی باشد نمی تواند در دولت برای مردم کار کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت هم خودش و هم برخوردش با مردم باید با کرامت باشد.

وی بیان کرد: مردم ما کرامت دارند و آنها که می گویند می خواهیم مردم حقوق شهروندی داشته باشند؛ حقوق شهروندی نوشتن و رونمایی از یک سند نیست بلکه  زمانی حقوق شهروندی وجود دارد که بیکار کار داشته باشد و فقیر سفره اش پر باشد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: بدون ایفای نقش ایران امکان هیچ تصمیمی در منطقه ممکن نیست؛ این افتخار ناشی از نقش مردم است .


وی افزود: آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرده، حضور مردم برومند و غیرتمند در صحنه است.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: چشم دوختن به گره گشایی بیگانگان ریشه بسیاری عقب ماندگی ها در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر کشور را معطل نگه داشتیم که بیگانگان گره گشایی کنند پرسش این است که بیگانگان تاکنون گره از  مشکلات کدام ملت گشوده اند.

وی ادامه داد: اگر به جوانان توجه شود کدام گره گشوده نشود؟ امام راحل به نقش آفرینی جوانان اعتقاد داشتند و مقام معظم رهبری به این موضوع معتقدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با انتقاد از افزایش دو برابری قاچاق کالا به کشورمان در دولت یازدهم اظهار کرد: می گوییم باید یارانه سه دهک پایین را افزایش داد، شما می گویید منابع از کجا؟ ما می گوییم شما قیمت حامل های انرژی را افزایش دادید و درآمدهای چهل هزار میلیاردی، به هشتاد هزار میلیارد افزایش یافت.


 وی گفت: یارانه عده ای را قطع کرده بودید این چند روز پیامک دادید یارانه شان واریز می شود، این پول ها را از کجا آوردید؟

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: اخیرا اعلام کردید به هر یک از دهیاران ده میلیون تومان تسهیلات می دهید، منابع این تسهیلات را از کجا آوردید؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: چرا پنجاه درصد کارگاه های کشور تعطیل شدند، منابع کجا رفته است که کارگاه ها تعطیل می شوند؟ این نقدینگی را چکار کردید؟


وی اظهار کرد: 500 هزار میلیارد تومان را به عنوان تسهیلات به آدم های بدحساب دادید که در بانک ها گذاشته و سودش را گرفته اند.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: استان فارس زمینه بسیار مهمی برای رشد اقتصادی دارد و این استان می تواند مهمترین قطب گردشگری کشور باشد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شیعه، اهل سنت، احزاب و جریان های سیاسی همه باید به انقلاب و مردم بیندیشند.

وی افزود: باید از همه ظرفیت ها برای پیشرفت کشور استفاده کرد تا شهروند درجه یک و دو نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: محرمانگی امور در دولت سبب بروز مفاسد اقتصادی می شود.


وی افزود: برای من به عنوان طلبه بهترین شغل عالم ، خادمی آستان مقدس امام رضا علیه السلام است اما دیدن اشک چشم مادرانی که فرزند بیکار دارند برایم قابل تحمل نبود . 

این نامزد ریاست جمهوری گفت: در برجام همه تعهداتمان انجام و پیش پرداخت شد ؛ چکی دست ماست نقد نشده است . می گویند گلابی برجام . میزان جذب سرمایه گذشته ، پارسال پانصد میلیون دلار بود آیا این بود جذب سرمایه خارجی؟

رئیسی اظهار کرد: نقد کردن این چک به دولت انقلابی و عزم جهادی نیاز دارد.


وی اضافه کرد: شما ارتباط با کشورهای دیگر را به فرانسه و اروپا محدود کرده اید ، در حالی که صد و هشتاد کشور در دنیا وجود دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی در کشور میلیاردها تومان تسهیلات می‌گیرند و در حساب می‌گذارند، ادامه داد: در مقابل این افراد کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شده و چند میلیون جوان آماده ازدواج هستند. اگر کسانی که این تسهیلات را گرفتند، تسهیلات را برگردانند تمام جوانان می‌توانند وام گرفته و ازدواج کنند.

رئیسی تصریح کرد: کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند زمینه ایجاد فساد در کشور هستند و اگر با این افراد مقابله شود، فساد از بین می‌رود. دولت 4 سال در رأس امور بوده اما پس از گذشت 4 سال تازه اعلام می‌کند با فساد مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه باید برای مردم اعتماد ایجاد کرد، گفت : راه مبارزه با فساد ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی است تا تمامی صادرات، واردات و تسهیلات در این سامانه قرار داده شود و بتوان بر نحوه انجام امور نظارت کرد.

رئیسی با بیان اینکه به ما می‌گویند آیا شما دیپلماسی بلدید؟ گفت: دیپلماسی یعنی هموار‌کردن راه ارتباطی با تمامی کشورها اما دولت فقط می‌خواهد با تعدادی محدود با کشورهای اروپایی ارتباط داشته باشد. اگر دیپلماسی فقط به‌معنای ارتباط با اروپا باشد بله ما دیپلماسی بلد نیستیم.

وی با بیان اینکه ما شعار "کار و کرامت" را برای دولت انتخاب کردیم، افزود: وزرایی در این دولت سر کار می‌آیند که شبانه‌روزی کار کرده و اشتغال ایجاد کنند .

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید کرامت مردم را حفظ کند، بیان کرد: دولت دم از حقوق شهروندی می‌زند و یک سند را به‌عنوان حقوق شهروندی رونمایی کرده است. آیا حقوق شهروندی اینگونه محقق می‌شود؟ دولت می‌گوید ما اجازه می‌دهیم اقوام از زبان خود استفاده کنند، مگر زبان آذری و دیگر اقوام را شما به آنان دادید؟ کرامت را خدا به مردم داده و ما به‌عنوان دولت باید آزادی‌هایی را که خدا داده مخدوش نکنیم.

رئیسی با بیان اینکه ما و مردم وضعیت کشور را می‌دانیم، گفت: من تعجب می‌کنم از اینکه برخی می‌گویند از رکود عبور کردیم، رکود در این کشور رکورد زده است. می‌گویند می‌خواهند به گذشته باز گردند؛ ما اعلام کردیم نه بازگشت به گذشته و نه وضع موجود بلکه تغییر باید به نفع مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم آگاه هستند و همه چیز را می‌بینند، افزود: ما با چپاول‌گران مقابله می‌کنیم و امروز دوران حرف‌درمانی گذشته است نوبت اقدام و عمل است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:‌ در دولت کار و کرامت خط‌کشی‌های مرسوم مذهبی، قومی و سیاسی باید برداشته شود تا بتوان از همه ظرفیت‌ها در حال پیشرفت کشور استفاده کرد. در دولت کار و کرامت شهروند درجه یک و دو نداریم. امروز بسیاری از زنان ایلات و عشایر تولیدکننده هستند، این افراد باید به‌صورت قانونی مورد حمایت قرار بگیرند تا زنان احساس آرامش و امنیت کنند و این‌ها با عمل محقق می‌شود نه شعار.

وی به ظرفیت استان فارس در زمینه اقتصادی اشاره و بیان کرد: استان فارس زمینه بسیار مهمی برای رشد اقتصادی دارد چرا که اینجا قطب گردشگری علمی، فرهنگی و درمانی است. شما می‌گوئید می‌خواهید اقتصاد سلامت راه‌اندازی کنید. استان فارس قطب پزشکی ایران است چرا در آن اقتصاد سلامت فعال نشده است؟

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به شعارهای مردم شیراز با مضمون تشکر از قالیباف گفت:‌ حرکت انقلابی وی قابل تقدیر است و امیدواریم این حرکت انقلابی به‌نفع تغییر در جهت تأمین منافع مردم رقم بخورد .

مهمترین مشکل جامعه، بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی است + تصاویر

آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در شیراز + تصاویر

آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در شیراز + تصاویر

مهمترین مشکل جامعه، بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی است + تصاویر


مهمترین مشکل جامعه، بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی است + تصاویر
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.