سیمای مرکز قزوین گوشه هایی از زندگی آیت الله باریک بین را در مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» بازگو می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بگفته ی مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین ، این مستند گوشه هایی از زندگی شخصی، مبارزات سیاسی ، فعالیت های اجتماعی و مذهبی آیت الله باریک بین را در بازه زمانی قبل از انقلاب بازگو می کند که نقش برجسته ای در آگاهی بخشی مردم برای مقابله با رژیم پهلوی و حمایت از مبارزین و انقلابیون قزوین داشته است.
 
اکبری افزود: تبیین اقدامات آیت الله باریک بین در حوزه ی سازندگی و راه اندازی مؤسسات عام المنفعه در استان و همچنین نقش وی بعنوان پدر معنوی استان از دیگر موضوعاتی است که دراین مستند به آن اشاره می شود .
 
آیت الله هادی باریک بین در سال 1309 در قزوین متولد شد و پس از کسب فیض از استاتید برجسته ی حوزه های علمیه ی قم و نجف اشرف به قزوین بازگشت؛ وی در دوران پهلوی نقش فعالی در آگاهی بخشی به مردم و جریان سازی مردمی علیه رژیم شاه داشت تا اینکه رژیم پهلوی وی را به شهرستان سردشت تبعید کرد.
 
با پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شد و علاوه بر حضور در جبهه های حق علیه باطل و پشتیبانی تدارکاتی رزمندگان اسلام، بسیاری از زیرساخت های دانشگاهی، حوزوی و امور عام المنفعه را در قزوین پایه ریزی کرد.
 
مرتضی باریک بین فرزند ارشد وی هم در عملیات فتح المبین به درجه ی رفیع شهادت رسید و آیت الله باریک بین با روحیه ای مثال زدنی بر پیکر فرزندش نماز خواند تا نمونه ی عملی و بی بدیلی از اخلاص و شجاعت انقلابی را به همگان نشان دهد.
 
آیت الله باریک بین به اذعان بسیاری از نخبگان، انقلابیون و سیاسیون بعنوان پدر معنوی استان همواره برای عمران و آبادانی استان تلاش کرد و پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن 87 سالگی بدلیل نارسایی ریوی دعوت حق را لبیک گفت.
 
مستند تلویزیونی تاجرزاده ی انقلابی به تهیه کنندگی حمیدرضا محلاتی و کارگردانی محمد فیضی به مدت 45 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.