رئیس ستاد مردمی حجت الاسلام رئیسی گفت: دولت فعلی از لحاظ اشتغال و معیشت عملکرد قابل قبولی نداشته است طبیعی است که در میزان آرای آنها تغییراتی به وجود بیاید.

سیدی/ ماندن هر سه نامزد اصول گرا در صحنه به نفع مردم است
 به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد خورشیدی آزاد رئیس ستاد مردمی حجت الاسلام رئیسی که صبح امروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، پیرامون آنکه آیا ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود، اظهار داشت: با توجه به آنکه دولت فعلی از لحاظ اشتغال و معیشت عملکرد قابل قبولی نداشته است طبیعی است که در میزان آرای آن تغییراتی به وجود بیاید و به دور دوم رفتن ارتباط به مسائل دیگر ندارد، اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود به احتمال زیاد یکی از قطب‌های آن رئیسی است.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی تصریح کرد: دولت فعلی چهار سال است که موقعیت‌های این  کشور را به هدر داده و اقتصاد آن را معطل کرده است و اشتغال جوانان را حواله داد به اینکه رئیس جمهور فرانسه بیاید و برای جوانان ما اشتغال به وجود بیاورد و دائما تکنولوژی و سرمایه کشورهای دیگر را به رخ مردم کشید، تئوری دولت فعلی یک تئوری اشتباه است که متعلق به 200 سال پیش بوده و حال این دولت آن را به مرحله آزمایش گذاشته است.

خورشیدی‌آزاد بیان داشت: قدرت پیشگیرانه ایران در این چهار سال از بین رفت و هزینه‌های 32 میلیارد دلاری و 118 هزار میلیارد دلاری به  کشور تحمیل شد.

وی افزود: پروژه کرسنت 14 هزار میلیارد دلار به کشور خسارت وارد آورد یعنی هزینه 480 هزار شغل. اگر کسی در زندگی شخصی خود در رفاه باشد دیگر انگیزه آن که بیاید و برای مردم مستضعف فعالیت کند و خودش را به این خاطر به زحمت بیاندازد را ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی بیان داشت: در حوزه‌های مختلف مردم ما آمدند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند اما به لطف این دولت جای آن با فعل نمی‌توانیم و نمی‌شود جابجا شده است.

خورشیدی‌آزاد ادامه داد: در دوران شاه می‌گفتند که آمریکایی‌ها می‌گویند ایرانیان توانایی تولید سوزن چرخ خیاطی را نیز ندارند و اکنون نیز مقام دولتی آنها اعلام کرده که ایران نمی‌تواند چیزی تولید کند این دولت ناتوانی و نمی‌توانم را در کشور جاری کرده است.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند که منابع مالی اصولگرایان برای سه برابر کردن یارانه و ایجاد یک میلیون شغل در سال چیست؟ از همان منابع مالی که دولت فعلی از آن برای افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی استفاده کرد، دوما اینکه ما می‌توانیم هزینه‌ها را اصلاح کنیم.

رئیس ستاد مردمی رئیسی بیان داشت: به عنوان مثال سال قبل 547 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده که از این مبلغ تنها 24 میلیارد آن به کارگاه‌های تولیدی کوچک و وام ازدواج تخصیص پیدا کرده است که اگر این تمام این تسهیلات به تولید راه پیدا می‌کرد بیش از 5 میلیون شغل ایجاد می‌شد و اکنون اگر بتوانیم جلوی هدر رفتن این سرمایه‌ها را بگیریم نه یک میلیون بلکه 5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم.

خورشیدی آزاد ادامه داد: در چین اتفاق افتاده است و آن‌ها موفق شده‌اند که در 27 سال 226 میلیون شغل ایجاد کنند و در ژاپن نیز در 15 سال 12 میلیون شغل ایجاد شد و در سنگاپور و کشورهای اروپایی نیز این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور داریم مگر نمی‌شود جلوی آن را گرفت هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا 100 هزار شغل در کشور را نابود می‌کند، در  کشور ما در سال گذشته 43 میلیارد دلار واردات وجود داشته که از این میزان 19.5 میلیارد دلار آن واردات غیرضروری بوده است که این می‌توان جلوی این مسئله را گرفت.

خورشیدی‌آزاد بیان داشت: 19.5 میلیارد دلار یک میلیارد دلار و 950 هزار شغل اگر آقایان ایراد نگیرند که نمی‌شود شغل ایجاد کرد و صریحا بگویند ما نمی‌توانیم بهتر است، رئیس جمهور فعلی در مناظره اقتصادی اعلام  کرد که نرخ تسهیلات ارزی و دلاری به 9 درصد رسیده است که این مسئله واقعیت ندارد و حرکتی نیز در زمینه بازپس‌گیری معوقات بانکی صورت نگرفته است.
 
رئیس ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی افزود: با توجه به آنکه ما از نظر فساد اداری جزو اولین‌ها هستیم همانطور که معاون اجتماعی ناجا نیز اعلام کرد که فساد 26 درصد افزایش پیدا کرده این یعنی ما می‌توانیم جلوی هدررفت 61 هزار میلیارد تومان را بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر دولت ما کارآمد باشد و اراده‌ای محکم برای برخورد با فساد را دارا باشد می‌تواند این ارقام را به بودجه کشور بازگرداند.

خورشیدی‌آزاد اذعان کرد:‌صادرات غیرنفتی ما 24 میلیارد دلار است نه 43 میلیارد دلار که آقایان عرض می‌کنند که نسبت به دوره قبل کاهش داشته است. در زمینه خودکفایی گندم نیز در این دولت هیچ اتفاقی نیافتد 7 هزار و 200 میلیون تن گندم خارجی را وارد کشور می‌کنند و به عنوان گندم داخلی جا می‌زنند در حوزه واردات نیز حتی حشره‌کش و نخ و سنگ پا را نیز وارد می‌کنیم.
 
رئیس ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی بیان داشت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 30 میلیارد تومان واردات از چین صورت گرفته و 30 درصد به جمعیت فقرا اضافه شده است به این معنا که افرادی که در قشر متوسط جامعه قرار داشتند به طبقه فقر رفته و فقرا نیز دچار فقر مطلق شده‌اند.

وی افزود: می‌گویند چرا یارانه‌ها باید پرداخت شود در علم اقتصاد مبحثی به نام توزیع ثروت وجود دارد و حتی در کشورهای دیگر نیز این یارانه به مردم پرداخت می‌شود به طوری که در آمریکا 50 میلیون نفر یارانه غیرنقدی دریافت می‌کنند و در کشورهای اسکاندیناوی نیز به هر نفر 700 یورو یارانه داده می‌شود.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: در کشور خودمان نیز از جنگ یارانه غیرنقدی به مردم تعلق می‌گرفته اما عادلانه نبوده است و 80 درصد آن به 20 درصد مرفه جامعه اختصاص می‌یافته است.
 
رئیس ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی در پایان بیان داشت: از زمان روی کار آ‌مدن دولت یازدهم جنبش ضد یارانه‌ای به راه افتاده که یارانه را از مردم بگیرند در حالی که بعضی‌ها تنها با پول یارانه زندگی می‌کنند و یا  این پول اندک به عنوان کمک خرج بزرگی برای آنها به شمار می‌آید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.