دبیر اول سفارت سوئد در ایران گفت: تبریز از مزیت‌های مهم همکاری‌های حوزه مدیریت شهری در ارتباط با ایران است.

فراهم سازی شرایط مناسب برای توسعه همکاری بین دو کشور
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پر لینر دبیر اول سفارت سوئد در ایران در دیدار با شهردار تبریز گفت: مطالبات، ظرفیت‌ها و زمینه‌های ارزشمند تبریز را به سفیر سوئد و بخش‌های مربوط انتقال خواهد داد.
 
وی اظهار کرد: بسته‌های همکاری با تبریز در شاخه‌های مختلف حمل‌ و ‌نقل، فناوری‌های سبز، آلاینده‌ها، محیط‌ زیست و ماشین‌آلات، می‌تواند در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری، نتیجه‌بخش واقع شود.
 
شهردار تبریز نیز در این دیدار گفت: تبریز از دیرباز کانون مهم همکاری‌ با کشورهای صنعتی بوده و اکنون نیز مصمم به تداوم همان نقش توسعه‌بخش است.
 
دکتر صادق نجفی افزود: سوئد از دیرباز جایگاه احترام ‌آمیزی در فضای اجتماعی ایران و از جمله آذربایجان داشته و در بخشی از بسترهای صنعتی و زیرساختی تبریز نیز نقش مهمی داشته است.
 
وی با اشاره به این ‌که ساختار کلی شهرداری‌های ایران به خصوص در تبریز، مهیای همکاری‌های بین‌المللی است، یادآوری کرد: با در نظر داشتن مجموعه این بسترها، می‌توان در حوزه‌های متنوع شهری از جمله طرح ‌های زیست‌محیطی، حمل‌ و ‌نقل شهری، بسته‌های سرمایه‌گذاری، نمایشگاه‌های مشترک صنعتی و تبادل هیات‌های تجاری همکاری کرد.
 
شهردار تبریز با اشاره به جایگاه بین‌المللی کلان‌شهر تبریز گفت: راه‌اندازی و مبادله تورهای مشترک گردشگری و برپایی هفته‌های فرهنگی از جمله راهکارهایی است که با توجه به راه‌اندازی ویزای آنلاین در فرودگاه بین‌المللی این شهر می‌تواند با سرعت و سهولت بیشتری، مبدا ارتباطات سازنده و مستمر بین تبریز و شهرهای مهم سوئد شود.
 
نجفی ادامه داد: از سفارت سوئد در ایران انتظار داریم شناخت دقیقی نسبت به ظرفیت‌های بین‌المللی شهرداری‌ها داشته باشد و بسترساز همکاری‌های سازنده با زمینه‌های مدیریت شهری شود.
 
تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با مساحتی حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع پس از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است.
 
این شهرستان از دیرباز تاثیر زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی کشور داشته‌ و اولین پایتخت ایران در زمان صفویان و شهر ولیعهدنشین دودمان قاجار بود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.