مدیرکل بهزیستی ازافزایش مراکز درمانی واقامتی معتادان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی در کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد استان گفت : کمپ بانوان ، مرکز نگهداری شبانه از معتادین کارتن خواب و مراکز ترک اعتیاد در استان راه اندازی خواهد شد.

افزایش مراکز اقامتی و درمانی معتادان

وی با تاکید بر اشتغالزایی معتادین بهبود یافته گفت : از آن جا که معتادان می توانند زمینه آلودگی سایر افراد جامعه به سمت اعتیاد را فراهم کنند ایجاد اشتغال برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه ایجاد و گسترش کارگاه های حمایت شده معتادین بهبود یافته را مهم ترین برنامه های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان بیان کرد .

وارثی خاطر نشان کرد: از ۷۷ معتاد بهبود یافته متقاضی شغل، پارسال ۳۷ نفر آموزش‌های آماده سازی شغلی راگذراندند و برای دریافت وام‌های خوداشتغالی اقدام کردند.

وارثی با بیان اینکه از اهمیت و توجه به پیشگیری از اعتیاد بانوان غافل شده ایم افزود: نبود کمپ استاندارد برای بانوان در استان دغدغه متولیان امر پیشگیری در استان است که امیدواریم این نیاز استان در سالجاری با کمک و مشارکت عمومی مرتفع شود.

اردشیر صفاپور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه از بهرمندی ۱۱۶ هزار نفر از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به‌شکل اجتماعی و به‌صورت یک فرهنگ در جامعه درآید و مشارکت مردم در مبارزه با مواد افزایش یابد.

صفاپور با اشاره به اینکه فعالیت‌های آگاهسازی در حوزه پیشگیری، سرمایه گذاری اجتماعی است از همکاری نکردن مدیران دستگاه‌های اجرایی ابراز نگرانی کرد و گفت: هنوز معظل اعتیاد برای بعضی از مسئولین در استان دغدغه نشده و حضور در جلسات کمیته پیشگیری جزء اولویت‌های کاریشان قرار نگرفته است.

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری درباره آموزش‌های حوزه فرهنگی وپیشگیری افزود: این آموزش‌ها برای خانواده ها، محیط‌های آموزشی اعم ازمهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها محیط‌های کاری ومحله‌ها صورت گرفته است. 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.