رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه بویراحمد «آینده پژوهی» را لازمه مدیریت‌های علمی، برنامه محور و کارآمد دانست و تصریح کرد که آینده پژوهی به دانش تخصصی مدیران برای استفاده از روش‌های بهتر مدیریتی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ آینده پژوهی مشتمل بر مجموعه تلاش‌هایی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع، الگوها و عوامل تغییر و یا ثبات، به تجسم آینده‌ای بالقوه و برنامه ریزی برای آنها می‌پردازد.

حسن نوروزی در آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی کوتاه مدت آینده پژوهی در یاسوج اظهار کرد که آشنایی مدیران با روش‌های نوین برنامه ریزی و ضرورت آینده پژوهی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از اهداف برگزاری این دوره است.

وی تصریح کرد که برگزاری دوره آینده پژوهی فرصتی برای آشنایی مدیران با مبانی نظری و ادبیات آینده پژوهی و روش‌های مورد استفاده آن بوده و بابی برای انجام مطالعات کاربردی و به دست آوردن تخصص در این عرصه بوده است.

استاد دانشگاه‌های تهران و مدرس دوره آینده پژوهی نیز با بیان اینکه مدیریت بدون آینده پژوهی مقوله‌ای منسوخ است تصریح کرد که علم آینده پژوهی به مدیران می‌آموزد که چگونه از دل تغییرات یا تغییر نکردن «امروز»، واقعیت «فردا» را شناخت و برای رسیدن به موفقیت در فرایند تحولات سریع‌تر و هدفمندتر حرکت کرد.

سعید خزایی بر ضرورت نهادینه کردن علم آینده پژوهی در نظام مدیریتی و برنامه ریزی کشور و نیز مراکز آموزشی و دانشگاهی برای بهره گیری از روش‌های نوین مدیریت کارآمد تأکید کرد.

وی به نقش مؤثر آینده پژوهی در رویکرد علمی طرح‌های آمایش سرزمینی اشاره کرد و افزود: آینده پژوهی مدل ذهنی مدیران را با رویکرد استفاده از روش‌های خلاقانه برای بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های فناوری و شیوه‌های نوین مدیریتی برای ساختن آینده بهتر تغییر می‌دهد.

این استاد دانشگاه بیان کرد که موضوعات آینده پژوهی دربرگیرنده گونه‌های «ممکن»، «محتمل» و «مطلوب» برای دگرگونی از حال به آینده است.

دوره آموزشی آینده پژوهی به مدت 20 ساعت با حضور 30 نفر از مدیران و کارشناسان برنامه ریزی توسعه‌ای دستگاه‌های اجرایی با همکاری معاون آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اتاق بازرگانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در یاسوج برگزار شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.