معاون وزیر علوم گفت: ایجاد برنامه مستقل در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها با رقم ۱۰۶ میلیارد تومان در جاری در سال ۹۶ صورت گرفت.

افزایش بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها با رقم ۱۰۶ میلیارد تومان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزارشد گفت: خوشبختانه رشد خوبی در ورزش همگانی و قهرمانی داشته‌ایم و دستاوردهای مهم ورزشی دانشگاه‌ها در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا ۹۵ کسب شده است.
 
وی ادامه داد: ایجاد برنامه مستقل در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها با رقم ۱۰۶ میلیارد تومان در جاری و ۱۲ میلیارد تومان در تملک دارایی، برای اولین بار در سال ۹۶ صورت گرفت.
 
معاون وزیر علوم افزود: شفاف سازی میزان اعتبارات ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها تحت برنامه‌ای مستقل بنام فعالیت‌های دانشجویان در سال ۹۵ انجام پذیرفت.
 
صدیقی تصریح کرد: همچنین در دولت یازدهم تلاش برای جذب بودجه از محل ردیف اعتباری دانشگاه سبز در قالب طرح در دانشگاه‌ها انجام شد.
 
وی بیان کرد: ۲۶۷ مورد حمایتی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای توسعه فعالیت‌ها و تجیهز و تکمیل ورزشی از سال ۹۲ تاکنون صورت گرفته است.
 
معاون وزیر علوم گفت: تلاش کارگروه عمران ورزشی با همکاری اداره کل طرح‌های عمرانی و احیا و برگزاری المپیادهای ورزشی و تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ درصد دانشجویان در بخش ورزشهای همگانی از جمله دیگر فعالیتهای وزارت علوم در دولت یازدهم بوده است.
 
صدیقی عنوان کرد:سال گذشته برنامه تجهیز ۱۰۰ خوابگاه وسایل و تجهیزات ورزشی داشته ایم که ۸۰ درصد آن انجام شده و ۲۰ درصد مابقی نیز در حال اتمام است و امسال نیز مقرر شده تا ۱۰۰ خوابگاه دیگر تجهیز شود.
 
معاون وزیر علوم بیان کرد: تجهیز و راه اندازی واحد ارزیابی تدریس و مشاوره وززشی در ۵۰ دانشگاه، تشکیل شورای راهبردی ورزشی دانشگاه‌ها و حضور بین المللی در عرصه ورزش از جمله دیگر فعالیت‌ها در دولت یاردهم بوده است.
 
صدیقی اضافه کرد:ایجاد طرح همکاری ادارات استانی وزارت وزش و جوانان و مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها به عنوان شورای ورزش استان برای اولین بار در این دولت صورت گرفت.  
 
معاون وزیر علوم یادآورشد: تفاهم نامه با ۱۵ فدراسیون ورزشی برای تعامل و همکاری متقابل و تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله ششم توسعه در ورزش دانشگاهی و تلاش در جهت توسعه فرهنگ تربیت پیشکسوتان ورزش دانشگاهی و تدوین و تصویب آیین نامه حق الزحمه داوران و کادر فنی مسابقات و بازنگری در آیین نامه پذیرش قهرمانان و بازبینی پرسشنامه ارزیابی عملکرد ورزشی دانشگاه از جمله اقدامات وزارت علوم بوده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار