مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: اولین کافه سینمای کشور در سینما ساحل ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی حسینی  با اشاره به بازسازی سینما ساحل اظهار کرد: مراحل طراحی و فنی سینما ساحل رو به اتمام است تا به تأیید کمیسیون‌های مربوطه برسد، به محض اینکه تأییدیه کمیسیون‌ها را اخذ کنیم مراحل بازسازی را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: زمان تقریبی برآورد ما برای شروع بازسازی سینما بعد از اتمام اکران فیلم «برادرم خسرو» خواهد بود، جزئیات دقیق شکل جدید سینما هنوز به قطعیت نرسیده اما برخی خصوصیات و بخش‌های سینما هستند که در اصفهان و یا حتی کشور برای اولین بار انجام خواهند شد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: در سینما ساحل برای اولین بار سینمای سه بعدی و سینمای لیزر را خواهیم داشت، استفاده از ویدئو پرژکتورهای لیزری در این سینما از خصوصیات منحصر به فرد آن خواهد بود که تصویری با کیفیت بالا را به نمایش خواهد گذاشت که با مدل‌های قبلی قابل قیاس نیست.

وی عنوان کرد: سینما دالبی دیجیتال نیز از دیگر مشخصه‌های سالن این سینما خواهد بود، در این سینما کافه سینمایی طراحی شده که برای اولین بار در کشور در این سینما راه اندازی خواهد شد، سن سالن آن به شکلی طراحی شده که برای فعالیت‌های جنبی سینمایی مثل شاهنامه‌خوانی، نقد فیلم‌ها و اتفاقاتی که در سینماهای امروز به صورت سرپوشیده انجام می‌شود در این سالن به صورت روباز خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: دیگر نویدی که می‌توان به مردم اصفهان داد این است که یکی از سالن‌های سینما به عنوان اولین سینمای روباز اصفهان افتتاح خواهد شد، در کل طرح گسترده‌ای برای این سینما آماده شده که در هفته‌های آینده آن را به صورت کامل تشریح خواهیم کرد.

به گزارش فارس، رئیس حوزه هنری استان اصفهان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان و مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری پیش از این در مصاحبه‌های خود خبر از آغاز کار بازسازی سینما ساحل در اردیبهشت امسال را داده بودند اما این اتفاق هنوز عملی نشده است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در مصاحبه‌های پیشین خود هزینه بازسازی سینما ساحل را متفاوت از پردیس سینمایی چهارباغ عنوان کرده و برای بازسازی آن هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان برآورد کرده است؛ همچنین در رابطه با عدم تأمین بودجه این سینما بیان کرده است: تا پیش از تأمین بودجه برای سینما ساحل بازسازی آن را شروع نمی‌کنیم به این دلیل که از نظر ما نباید یک سالن سینمایی فعال در سطح شهر را بدون اطمینان از امکان بازسازی متداوم غیرفعال کرد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار