ابراز امیدواری لاوروف درباره گسترش طرح آتش‌بس در سراسر سوریه

وزیر خارجه روسیه با اشاره به توافق درباره برقراری آتش‌بس در 4 منطقه سوریه، درباره گسترش این طرح در سراسر این کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز یکشنبه گفت این کشور، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه -که سندی در مورد ایجاد چهار منطقه امن در این کشور امضا کرده‌اند- معتقدند در آینده این روند می‌تواند به سراسر خاک سوریه گسترش یابد.

وی درباره نشست اخیر خود با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، افزود این موضوع (ایجاد مناطق امن در سوریه) محور اصلی مذاکرات با تیلرسون و ترامپ بود. 

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: «همانطور که می‌دانید چند روز قبل روسیه، ترکیه، ایران، با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان مسلح در خلال نشست آستانه (پایتخت قزاقستان) سندی را در مورد ایجاد مناطق امن در چهار بخش از سوریه امضا کردند. این بدین معنی است که چنین روندی می‌تواند به سراسر خاک سوریه گسترش یابد.»

این مناطق امن شامل استان ادلب در شمال غرب سوریه، بخش هایی از لاذقیه، حماه و حلب، شمال و مرکز استان حمص، غوطه شرقی نزدیک دمشق و همچنین شمال درعا و قنیطره است.

لاوروف 10 مه با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد. وی علاوه بر ترامپ، مذاکراتی را نیز با تیلرسون برگزار کرد. لاوروف در این مذاکرات درباره سوریه، اوکراین و روابط دوجانبه آمریکا و روسیه گفتگو کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار