وزیران کشور آلمان و ایتالیا ماموریت اتحادیه اروپا برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توماس دو مزیر وزیر کشور آلمان و مارکو مینیتی همتای ایتالیایی او در نامه ای به تاریخ 10 ماه مه به کمیسیون اروپا که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دسترسی پیدا کرد با اشاره به ورود 42 هزار و 500 نفر به ایتالیا از ماه ژانویه تا نیمه آوریل از راه دریا که مبدا حرکت 96 درصد آنها لیبی است اعلام کردند «معتقدیم که ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم».

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، آنها در نامه خود تاکید کردند برای بستن راه مهاجرت به سوی لیبی از نیجر « برنامه های توسعه و رشد برای مناطق واقع در طول خط مرزی بین دو کشور، کمک فنی و مالی به نهادهای لیبیایی مسئول مبارزه با مهاجرت غیر قانونی، و آموزش مبارزه با قاچاق انسان برای آنها » را خواستار شدند.

وزرای کشور آلمان و ایتالیا تاکید کردند « ما باید به شکل فوری نیازها و امکان اجرایی شدن چنین طرح هایی را بررسی کنیم. هدف، آغاز ماموریتی در مرز بین لیبی و نیجر در سریع ترین زمان ممکن است ».

قاچاقچیان با استفاده از هرج و مرج حاکم بر لیبی بعد از سقوط معمر قذافی این کشور را به دروازه ورود به اروپا تبدیل کرده اند. عبور خطرناک از مدیترانه هر سال جان  هزاران نفر را می‌گیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار