سمنان;

رقابت 107داوطلب شورای شهر سمنان در انتخابات

فرماندار شهرستان سمنان گفت: با انصراف ۱۲ نفر ، ۱۰۷داوطلب در انتخابات شورای شهرسمنان به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در نشست خبری خود با بیان اینکه مراحل انتخابات با ثبت نام نامزدها در روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد گفت : در مجموع ۱۱۹ نفر برای نامزدی شورای شهر داوطلب شدند که با رد صلاحیت سه نفر آمار به ۱۱۶ تن رسید که در نهایت پس از ابلاغ اعلامیه رسمی وزارت کشور همه افراد تایید صلاحیت شدند که با انصراف ۱۲ نفر رقابت به ۱۰۷ داوطلب تنزیل یافت.

وی افزود: در حوزه روستایی انتخابات شورای اسلامی در مجموع ۷۰ نفر ثبت نام کردند که با انصراف پنج نفر رقابت انتخاباتی در شورا به ۶۵ نفر در ۱۰ روستای سمنان رسید.

فرماندار سمنان بابیان اینکه در مجموع سه هزار و ۳۰۰ نفر در برگزاری انتخابات شهر سمنان همکاری می کنند، ابراز داشت: ۱۴۳ نفر به عنوان نماینده فرماندار، ۲۷۲ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات نظارت بر انتخابات، ۱۴۳ بازرس وزارت کشور و بیش از ۵۰۰ نفر از عوامل نیروی انتظامی در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت مشارکت خواهند داشت.

دانایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات این دوره در شهر سمنان برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود، ابراز داشت: ۴۰۱ صندوق الکترونیک برای اخذ رای در شعبات شهر پیش بینی شده است که برای آشنایی مردم با روند کار، آموزش لازم از طریق تریبون نماز جمعه، کسبه و بازار به مردم ارائه شده است و تا پایان هفته نیز روند آگاه سازی مردم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ شعبه اخذ رای شهری و ۱۴ شعبه روستایی در شهرستان سمنان پیش بینی شده است، افزود: ۱۴۳ شعبه اخذ رای در شهر سمنان منظور شده است که از این تعداد ۱۳۳ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار رای گیری را انجام می دهند و همچنین ۱۸ شعبه اخذ رای مخصوص بانوان فعالیت خواهند داشت.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.